غلامرضا حقایق پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با تبریک روز جانباز افزود: جانبازان، پرچمداران راستین عرصه ایثار هستند و تجلیل، تکریم و سرکشی از خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر موجب عزت و افتخار است.
وی اظهار داشت: صبر و بردباری جانبازان، ایثارگران و خانواده‌های گران‌قدر آن‌ها موجب بقای فرهنگ ایثار و شهادت شده است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت : این استان ۵۴۵ مجروح شیمیایی ۵ تا ۷۰ درصد دارد که این جانبازان دارای مجروحیت های شیمیایی، ریه، چشم و پوست هستند .
وی با اشاره به اینکه میانگین سن جانبازان قزوینی ۴۵ سال به بالاست، تصریح کرد: عارضه‌های جانبازی با بالا رفتن سن این قشر ایثارگر بیشتر شده و به واسطه آن مشکلات درمانی آن‌ها نیز افزایش یافته است.

حقایق پور به شیوع بیماری کرونا در جامعه اشاره کرد و افزود: این برهه از زمان که شهروندان برای مبارزه با ویروس منحوس کرونا در قرنطینه خانگی هستند، جا دارد یادی کنیم از انسان‌هایی که سال‌هاست کنج خانه خود قرنطینه بوده و یار و یاوری جز تخت، دستگاه اکسیژن یا صندلی‌های چرخدار ندارند.
وی اضافه کرد: همان‌هایی که در زمان هشت سال دفاع مقدس به تاسی از علمدار کربلا، حضرت ابوالفضل العباس(ع)، در یاری سید و سالار شهیدان کربلا بی‌محابا و بدون محدودیت برای دفاع از وطن و اسلام سر از پا نشناخته و لحظه‌ای در خانه نمانده و جان بر کف به میدان آمدند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: جامعه بزرگ ایثارگری باید با جدی گرفتن قرنطینه خانگی به دنبال قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا باشند تا هر چه زودتر این ویروس در کشور به طور کامل از بین برود و مردم دوباره به زندگی عادی برگشته و به انجام امور روزمره خود بپردازند.
وی توزیع بسته‌های بهداشتی بین جانبازان را از جمله برنامه‌های بنیاد شهید در مبارزه با بیماری کرونا عنوان کرد و افزود: این بسته‌ها شامل ماسک، محلول ضدعفونی‌کننده و دستکش یکبار مصرف بوده و در اختیار جانبازانی که جزو گروه‌های پرخطر و بیشتر در معرض ابتلا به ویروس کرونا به شمار می‌آمدند، قرار گرفته است.
حقایق پور با اشاره به اینکه همه جانبازان شیمیایی استان قزوین بیمه اولیه و تکمیلی دارند، افزود: همه خدمات درمانی و دارویی به صورت رایگان در اختیار آنها قرار می‌گیرد.
وی یادآورشد: هر جانبازی در هر زمانی با مواجه شدن به مشکل می‌تواند براحتی نزد پزشک متخصص مربوطه خود برود و خدمات لازم را دریافت کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.