سلیمان رستمیان روز شنبه در آستانه روز جانباز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن تبریک فرارسیدن اعیاد شعبانیه،‌روز پاسدار و روز جانباز، افزود: حضرت ابوالفضل (ع) بزرگ جانباز تاریخ انسانیت صحنه کربلا را تجلیگاه ایثار و جانبازی کرد.

وی اظهار داشت: جانبازان با تاسی به سرور و مولای خود بزرگ جانباز دشت کربلا و ایثارگری، پیروی از ولایت را سرلوحه راه خود قرار داده و تا پای جان از ارزش های نظام و انقلاب دفاع کردند، جانبازان سالکانی هستند که در طی طریق، از کاروان شهادت جا مانده اند و خدای سبحان چنین مقرر داشته است که مرغ روحشان چند صباحی دیگر در قفس تن و در حصار خاک باقی بماند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز گفت: جانبازان نمونه‌های بزرگ افتخار ، شجاعت ، فداکاری و یادگارهای دوران حماسه‌اند که امروز به عنوان سرمایه های انقلاب، الگوی نسل جوان هستند.

 وی ادامه داد: جانبازان به‌عنوان اسوه‌های صبر و استقامت مسیر پرافتخار جانبازی را با الگوگیری از جانباز دشت کربلا حضرت ابوالفضل العباس (ع) و بر اساس شناخت و اعتقادی راسخ انتخاب کرده‌اند.
وی تصریح کرد: جانبازان همواره باوجود خود درس ایثار و ازخودگذشتگی به جامعه می‌دهند، جانبازان با تکیه بر فرهنگ ایثارگری در مقابل دشمنان و بدخواهان نظام جمهوری اسلامی ایستادگی کردند و امنیت را برای ما به ارمغان آوردند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در ادامه با تاکید بر اینکه امروز جانبازان همچون گذشته نقش مهم و پر رنگی  در جامعه دارند، گفت: جانبازان سمبل های ایثارگری هستند و مهمترین رسالت امروز آنان ترویج فرهنگ ایثارگری در جامعه است.
وی یکی از الزامات امروز کشور را ترویج فرهنگ ایثارگری در جامعه دانست و گفت: اگر روحیه ایثارگری و از خود گذشتگی در جامعه کمرنگ شود، نفوذ دشمنان و توطئه بیشتر آنها علیه نظام و انقلاب بیشتر خواهد شد، با حفظ این روحیه می‌توان به قله‌های رفیع سعادت و خوشبختی در عرصه‌های مختلف رسید.
رستمیان گفت: دشمن امروز با توطئه های گوناگون در پی دشمنی با انقلاب و کشور است،امروز باید ضمن پایبندی به آرمان‌های انقلاب، تلاش مضاعفی برای ترویج فرهنگ ایثارگری و زنده نگه‌داشتن امید در دل مردم انجام دهیم و همچون گذشته با قدرت به سمت آینده‌ای روشن حرکت کنیم.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز با تاکید بر لزوم حفظ جایگاه جانبازان و ایثارگران و  تکریم این عزیزان در جامعه گفت: ایثارگری‌ها، رشادت‌ها، جان‌فشانی‌های جانبازن در طول ۴۰ ساله انقلاب در دفتر خاطرات این سرزمین ثبت‌ شده و تکریم و تجلیل از ایثارگران و جانبازان باید به عنوان فرهنگ نهادینه در رگه‌های مختلف جامعه جریان داشته باشد.
رستمیان با اشاره برنامه های روز جانباز تاکید کرد: متاسفانه به علت انتشار ویروس کرونا و جهت حفظ سلامتی جانبازان و خانواده های آنان برگزاری مراسم های روز جانباز میسر نخواهد بود و برنامه های بنیاد البرز برای بزرگداشت این روز بزرگ، برنامه هایی همچون ارسال پیامک تبریک به جانبازان، تبلیغات محیطی، پخش تیزرهای تلویزیونی و رادیویی ، فعالیت گسترده در سایت ها و شبکه‌های اجتماعی خواهد بود.
استان البرز دارای ۱۶ هزار جانباز هشت سال دفاع مقدس و انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.