مجید اسماعیلی روز یکشنبه با اعلام این خبر افزود: در سال جاری ۱۵۴ هزار و ۴۵۶ هکتار از راضی کشاورزی استان به زیر کشت گندم آبی و دیم رفته است که نسبت به سال زراعی قبل ۶ درصد رشد داشته است.

وی گفت: همچنین کشت محصول جو ۱۴ درصد نسبت به سال گذشته افزایش دارد که امیدواریم در تولید غلات در استان با جهش تولید مواجه شویم .

این مسوول اظهار داشت: قیمت گندم برای امسال ۲ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شده که نسبت به سال گذشته ۴۷ درصد رشد قیمت داشته است و این اقدام در سال جهش تولید، اولین گام پایداری تولید محسوب می‌شود.

اسماعیلی با اشاره به وضعیت بارندگی در سال زراعی جاری خاطر نشان کرد : تاکنون ۲۷۶ میلی متر بارندگی در استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد افزایش بارش در استان داشته‌ایم .

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: مبارزه با علف‌های هرز تاکنون در سطح ۱۴ هزار و ۶۰۰ هکتار معادل ۳۰ درصد مزارع آبی استان انجام شده و مبارزه و پایش با سن گندم نیز در حال انجام است.

به گفته وی، امسال مبارزه با سن مادر در سطح ۴۷ هزار هکتار و پوره در سطح ۷۰ هزار هکتار انجام خواهد شد.

این مسوول تاکید کرد: در حال حاضر وضع مزارع گندم و جو بسیار خوب است و امیدواریم با مبارزه به موقع با سن مادر محصول خوبی تولید کنیم.

به گفته اسماعیلی، همچنین با توجه شرایط جوی، مبارزه با ملخ در سطح ۵۱ هکتار در کانون‌های ملخ در بخش طارم سفلی با جدیت در حال انجام است.

وی اضافه کرد: امسال تلاش زیادی انجام شده تا کودهای مورد نیاز کشاورزان استان به موقع تامین شود و تاکنون در زمینه تولید محصولات زراعی، باغی ، حفظ نباتات و مکانیزاسیون اقدامات خوبی انجام شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.