داود ارجینی روز یکشنبه با اعلام این خبر، اظهار داشت: با همت اعضای گروه مهارت‌های زندگی سالم یا «وفور» و با همکاری و همیاری جمعیت هلال احمر بسته‌های غذایی و اقلام بهداشتی ضد کرونایی بین خانوارهای نیازمند در مناطق محروم شهر اقبالیه توزیع شد.
 
وی ادامه داد: با توجه به وظیفه سازمانی داوطلبان به عنوان حلقه اتصال توانمندان به نیازمندان،  اقلام غذایی و بهداشتی که اعضای گروه «وفور» جمع آوری کرده بودند با همکاری و همراهی هلال احمر بسته بندی و به نحو احسن بین خانوارهای مناطق محروم توزیع گردید.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان، افزود: این بسته‌ها شامل برنج، روغن، ماکارانی، حبوبات، رب و ... و بسته‌های بهداشتی شامل ماسک، محلول و ژل ضدعفونی و مواد شوینده بود که در بین خانواده‌های این مناطق توزیع شد.

ارجینی در ادامه خاطر نشان کرد: اعضای داوطلبان هلال احمر این روزها در همه عرصه‌ها به هموطنان عزیز خدمت رسانی می‌کنند و با توجه به اینکه رسیدگی به وضعیت مناطق محروم نیز یک تکلیف برای اعضای داوطلبان این جمعیت است برای توزیع اقلام غذایی و بهداشتی در مناطق محروم اقدام می‌کنند.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قزوین با بیان اینکه ضدعفونی معابر و منازل در شهر اقبالیه نیز با کمک این گروه در کنار توزیع بسته‌های غذایی و اقلام بهداشتی صورت گرفت، تأکید کرد: جمعیت هلال احمر با کمک نیروهای داوطلب و مردمی و همچنین مدافع سلامت تا ریشه کن شدن کرونا در کنار مردم خواهد بود و آماده هرگونه همکاری در زمینه کمک به خانواده‌های نیازمند در این شرایط بحرانی است.

همدلی اعضای گروه وفور با خانواده‌های مناطق محروم در قزوین
نماینده گروه «وفور» درباره نحوه همکاری با هلال احمر اظهار داشت: اعضای این گروه با حضور در دوره «مهارت‌های زندگی سالم» یا «وفور» توانستند به یک خودشناسی در جهت همدلی و همیاری بیشتر برای انجام کارهای خیر برسند.

دنیا صابری ادامه داد: اعضای این گروه در قزوین و شهرهای دیگر مثل شیراز، کرمان، رشت و حتی خارج از کشور مشغول به فعالیت هستند و تمامی کمک‌های جمع آوری شده از اعضای این گروه، بسته بندی شده و بین خانوارها در مناطق محروم توزیع می‌شود.

صابری عنوان کرد: این گروه، کار خود را با ضدعفونی اماکنی مانند سرای سالمندان و معلولان و همچنین تهیه صبحانه جهت نقاهتگاه نگهداری بیماران کرونا در محل دائمی نمایشگاه‌های استان آغاز کرده و هم اکنون کار خود را با بسته بندی و توزیع اقلام خوراکی و بهداشتی بین خانوارهای مناطق محروم با همکاری و همیاری هلال احمر ادامه می‌دهد.

وی با بیان اینکه در آینده در نظر داریم معابر روستایی را نیز ضدعفونی نماییم، ادامه داد: این گروه به جهت بی طرفی و بی غرضی هلال احمر و وابسته نبودن این نهاد به هیچ سمت و سویی و همچنین در جهت توزیع بهتر اقلام بین خانوارهای مناطق محروم بر آن شد تا با کمک و همیاری جمعیت هلال احمر استان قزوین نسبت به این کار اقدام نماید.  

صابری یادآور شد: بیماری کرونا یک بهانه یا یک موتور محرک بود تا اعضای این گروه بتوانند فعالیت خود را در زمینه انسان دوستانه و بشردوستانه با همکاری هلال احمر در جهت کمک به خانواده‌های مناطق محروم آغاز کرده و در این موقعیت حساس در جهت پیشگیری از بیماری کرونا به هم وطنان عزیز گام بردارند.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان تاکنون به ۸۷۳ مورد و آمار جان باختگان نیز به ۱۱۰ نفر رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.