جواد کمال آبادی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به گستردگی حوزه استحفاظی اردکان و بعد مسافت پایگاه خرانق تا پایگاه مسجد شکر در جاده یزد- طبس، بر ضرورت استقرار پایگاه جدید در حدفاصل ساغند تا رباط بادام تاکید کرد .
وی اضافه کرد: در حال حاضر سه پایگاه امداد ثابت جمعیت در جاده های اصلی شهرستان مستقر است.
این مسئول ادامه داد: نجاتگران داوطلب به‌ صورت کشیک شبانه‌ روزی، نسبت به پوشش حوادث جاده‌ای در حوزه استحفاظی اهتمام جدی دارند .
رئیس هلال احمر اردکان با اشاره به اینکه بیشترین حجم کار و فعالیت پایگاه‌ها بر دوش داوطلبان است از مشارکت ماهانه 270 نفر در روز اعضا و داوطلبان در پایگاه‌ها خبر داد.
به گفته کمال آبادی، عمده فعالیت‌ در شرایط عادی حول محور آموزش همگانی است زیرا اعتقاد داریم، آموزش جامعه و ارتقاء دانش امدادی مردم می‌تواند به افزایش آمادگی در رویارویی با حوادث احتمالی کمک کند و از میزان عوارض ناشی از بروز حوادث بکاهد.
این مسئول یادآور شد: در حال حاضر تلاش شد با استفاده از توان ‌اعضا و داوطلبانی که عضو جمعیت هستند، وظایف محوله را انجام دهند.
رئیس هلال ‌احمر اردکان با اعلام ثبت مشخصات 900 داوطلب در سامانه عضویت این نهاد اظهار کرد: ما پذیرای حضور و عضویت افراد توانمندی هستیم که علاقه مند به انجام کارهای خیر و داوطلبانه هستند.
کمال آبادی عنوان کرد: در هفته هلال احمر(18اردیبهشت روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر) آموزش هایی برای مردم در نظر گرفته ‌شد که این آموزش ها در طول سال استمرار خواهد داشت.
کمال آبادی افزود: در 2 سال گذشته طرح ملی ،خانواده آماده در مخاطرات با عنوان خادم همزمان در اردکان اجرا شد که تسهیل گران طرح با مراجعه مستقیم به منازل مردم با ارائه آموزش های مقدماتی نسبت به ترغیب خانواده‌ها برای فراگیری آموزش کمک‌ های اولیه اقدام کردند.
وی همچنین از برگزاری سه کارگاه آموزشی ویژه اعضا در مقوله مهارت های زندگی و هنرشاد زیستن در این هفته خبر داد.
کمال‌آبادی اظهار کرد: در این هفته برای نمایش توان امدادی نجاتگران و حفظ آمادگی آنها، سه مانور تخصصی امدادی تخلیه و اسکان اضطراری، کمک‌های اولیه در حوادث و مانور نجات از ارتفاع اجرا خواهد شد.
در جمعیت هلال احمر اردکان 900 نفر عضو فعال حضور دارند .
مرکز شهرستان 98 هزار نفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.