مریم بیدخام روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به شیوع کرونا در جامعه و مسوولیت اجتماعی افراد در برابر یکدیگر ، افزور: به طور کلی هدف از اجرای این طرح فاصله گذاری اجتماعی به حداقل رساندن  تماسها و ارتباط حضوری بین مردم می باشد.
وی از شهروندان خواست تا با رعایت اصول بهداشتی و ماندن در خانه قطع کننده زنجیره شیوع کرونا ویروس باشند و اظهار داشت: در این ایام بسیاری از مردم در راستای مشارکت اجتماعی و با اعلام ستاد کرونا در خانه ماندند اما متاسفانه برخی از هموطنان با بی توجهی  به این امر باعث گسترش شیوع این بیماری شده اند .
بیدخام با بیان اهمیت اجرای طرح فاصله گیری اجتماعی تصریح کرد : شایسته است با ماندن در خانه و تعهد به اجرای این طرح به ریشه کن شدن این بیماری در کمترین زمان کمک کنیم.
 وی با اشاره به اینکه فرد ناقل می‌تواند منبعی برای شیوع این ویروس در خانواده و جامعه باشد، ادامه داد: افراد ناقل اگر در خانه نمانند می‌توانند عامل ابتلاء افراد زیادی در جامعه شوند و به همین دلیل می‌بایست قرنطینه خانگی را بطور جدی رعایت نمایند و حتی برای قدم زدن و ورزش کردن به فضاهای عمومی مراجعه نکنند.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی با اشاره به نقش سازمانهای مردم نهاد در مدیریت بحران گفت : برای رفع مشکلات پیش آمده ضروری است سازمانهای مردم نهاد با مشارکت فعال و دعوت از مردم  وارد عمل شوند چرا که آنها به عنوان تشکل های برآمده از دل جامعه، از ظرفیت های بالایی برای رفع معضلات و بحران های اجتماعی برخوردارند.
وی با بیان چابکی سمن ها و میزان تأثیرگذاری آنها در مواقع بحران افزود : سازمان های مردم نهاد در هنگام وقوع بحران ها همواره نقشی موثر و کمک رسان داشته اند و از سمن ها انتظار می رود در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی با اطلاع رسانی به جامعه هدف و دعوت عموم شهروندان برای رعایت و اجرای طرح ، اعم از پرهیز از مسافرت و تردد غیر ضروری ، پرهیز از تجمع و ماندن در خانه ضمن مراقبت از خود و خانواده هایشان و مدافعان سلامت ، یاریگر دولت در حفظ سلامت آحاد جامعه باشند .
وی همچنین به فعالیت خیرین و حمایت آنها از اقشار آسیب پذیر در شرایط عادی اشاره کرد و یادآورشد: در شرایط کنونی که برخی از اقشار آسیب پذیر بیکار شده و با مشکلات معیشتی مواجه شده اند نیز از تشکل‌های خیریه و افراد نیکوکار انتظار می رود در این امر خداپسندانه آنها را مورد حمایت قرار دهند .
طرح فاصله گذاری اجتماعی برای مقابله با کرونا و به منظور قطع موثرتر زنجیره انتقال کرونا از سوی دولت از بامداد جمعه به صورت جدی وارد فاز اجرایی شده است.هدف اساسی این طرح افزایش ضریب اطمینان از کنترل شیوع ویروس کرونا است.
در حال حاضر ۲۶۰ سازمان مردم نهاد در بخش های مختلف در سطح استان فعالیت می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.