با آغاز سال جدید این روزها اخبار ناگوار و تلخی از ویروس کرونا مخابره می شود، اما مهربانی‌هایی هم به چشم می‌خورد که پیام‌آور همدلی برای شکست این بیماری است.

در این راستا موج بزرگی از همبستگی در کشور به راه افتاده است و اخبار امید بخشی از کمک کردن هموطنان از روش های مختلف به همدیگر برای مقابله با ویروس کرونا به گوش می رسد.

در این شرایط بازارها، اصناف و برخی از مشاغل برای مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا یا به صورت خودجوش و یا با تصمیم شورای تامین و شورای سلامت در هر استان و شهرستان تعطیل شدند که این تعطیلی در برخی از مشاغل، اصناف  و کسبه ضرر و زیان‌هایی را به دنبال داشته است.

اما در برخی از نقاط مختلف کشور برخی از مالکان پاساژها و مجتمع ها برای جلوگیری از ضرر و زیان کسبه در این روزها، بخشی از اجاره ها را بخشیدند تا سهمی برای مقابله با ویروس کرونا داشته باشند.

در شهرستان ایوان نیز مالک یکی از پاساژهای  بزرگ مرکز شهر در اقدامی به دنبال تعطیلی بازار در این شهرستان، اعلام کرد اجاره یک ماه از کسبه را دریافت نمی کند.

بهمن احمدی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در این ایام و تعطیلی بازار و اماکن کسب و کار باید هوای همدیگر را داشته باشیم تا بتوانیم با موفقیت کرونا را شکست دهیم.

وی هدف از این اقدام را عمل به مسوولیتی که در قبال جامعه دارد عنوان کرد و گفت: باید هر کسی سهمی در مقابله با بحران کرونا داشته باشد تا بتوان بر این ویروس خطرناک غلبه کنیم.

گفتنی است در سطح استان ایلام و شهرستان ایوان در فضای مجازی پویش هایی با عنوان بخشیدن اجاره بها در حال تشکیل است و از هموطنان دعوت شده است تا هر فردی به اندازه خود سهمی در مدیریت بحران کرونا داشته باشد، در این پویش از مالکان دعوت شده است برای اجاره بها به افراد فرصت داده شود تا بتوانند در فرصت مناسب آنها را پرداخت کنند.

با احتساب ۱۷ مورد جدید تعداد کل مبتلایان به کرونا در ایلام به ۲۰۰ نفر افزایش یافت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.