به گزارش خبرنگار مهر، جبار قهاری در دومین نشست کمیته حمل و نقل ستاد هماهنگی خدمات سفر استان قزوین که در آستانه فرارسیدن نوروز برای هماهنگی در خدمت رسانی عصر یکشنبه در اداره راهداری برگزار شد اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و نگرانی عمومی از انتشار آن، به منظور جلوگیری از آلودگی و افزایش ریسک آن، با نظر و همکاری دانشگاه علوم پزشکی بر رعایت موارد بهداشتی و پاکیزگی عمومی ترمینال تاکید شده است.

وی بیان کرد: در این راستا علاوه بر نصب بنرهای آموزش بهداشت در پایانه‌ها، امروز با ارسال دو نامه به شرکت‌های مسافربری تاکید شده تا شست و شو و ضدعفونی کردن اتوبوس‌ها جدی گرفته شده و مسافران هم در محل ترمینال پیاده شوند.

قهاری تصریح کرد: اولین نشست کمیته حمل و نقل ستاد خدمات سفر که در روز ۱۳ بهمن ماه برگزار شد مصوبات مهمی داشت که آماده سازی و زیباسازی پایانه‌های مسافربری، رسیدگی به وضعیت سرویس بهداشتی و نمازخانه و خوابگاه رانندگان متناسب با ایام نوروز، انجام نظارت بر نرخ حمل مسافر و رسیدگی به شکایات، اتخاذ تمهیدات کنترل رفتارهای پرخطر و حادثه ساز رانندگان توسط پلیس راه، از آن جمله بود.

وی اظهار داشت: همچنین ارسال ابلاغیه به تمام پاسگاه‌ها با هدف همکاری با عوامل راهداری در فرایند کنترل ناوگان حمل و نقل مسافر، استقرار واحدهای میراث فرهنگی و هلال احمر در محل پایانه‌های مسافربری قزوین، تشدید کنترل صورت حساب‌های مسافربرهای کرایه‌ای در تمام محورها با اولویت مسیرهای الموت و تاکستان، اعلام گلوگاه‌های حمل مسافر توسط خودروهای غیر مجاز به پلیس راه و پلیس راهور برای برخورد قانونی تاکید شده است.

قهاری یادآور شد: در راستای خدمت رسانی به هموطنان در تعطیلات نوروز، موضوع فروش اینترنتی و حضوری بلیط اتوبوس، به کارگیری حداکثر ظرفیت ناوگان مسافربری، نظارت بر عملکرد رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل عمومی مسافربری جاده‌ای و مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین، بازدید و نظارت کارگروه خدمات سفر استان بر مراکز مجتمع‌های خدماتی، رفاهی و بین راهی، رستوران‌ها و نمازخانه‌های بین راهی، تأمین سوخت مورد نیاز جایگاه‌های سوخت در محورهای مواصلاتی استان، عملیات امداد رسانی و کاهش زمان رسیدن به صحنه تصادف و حوادث جاده‌ای از جمله اقدامات ضروری است که باید انجام شود.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین افزود: از تشکل‌های صنفی مسافربری، شرکت‌های مسافربری و رانندگان تحت پوشش درخواست می‌کنیم برای اعزام کاروان‌های راهیان نور و جابجایی مسافران نوروزی از ناوگانی استفاده کنند که استاندارد و بدون نقص فنی بوده و مجهز به تجهیزات کامل باشد.

استان قزوین دارای ۴۳ شرکت مسافربری است و ۲۱۰ دستگاه اتوبوس، ۵۸۵ دستگاه سواری و ۱۷۴ مینی بوس برای جابجایی مسافر در آن فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.