به گزارش خبرنگار مهر، جواد حق لطفی در نخستین نشست کمیته خدمات حمل و نقل ستاد اجرایی خدمات سفر استان قزوین که با حضور نمایندگان دستگاه‌های عضو این کمیته روز یکشنبه در محل قرارگاه حمل و نقل راهداری زمستانی قزوین برگزار شد گفت: بر اساس مصوبه هیأت وزیران، جلوگیری از فعالیت خودروهای سواری با پلاک شخصی در محورهای برون شهری بر عهده پلیس راه و در اطراف پایانه‌های مسافربری بر عهده شهرداری‌ها گذاشته شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین با تاکید بر جلوگیری از فعالیت مسافربرهایی با پلاک شخصی در مسیرهای برون شهری استان افزود: با همکاری پلیس راه از فعالیت خودروهای شخصی مسافربر، به ویژه در ایام نوروز جلوگیری خواهد شد.


وی تصریح کرد: در این راستا به ویژه در آستانه فرا رسیدن نوروز با رایزنی و همکاری پلیس راه بساط فعالیت این دسته از خودروها برچیده شده و از فعالیت آنها جلوگیری خواهد شد.

حق لطفی ادامه داد: در حال حاضر خودروهای مسافربر شخصی در مکان‌هایی مانند چهارراه ولیعصر و تقاطع ۲۲ بهمن قزوین اقدام به جا به جایی مسافران در محورهای برون شهری می‌کنند که بیشتر این خودروها نیز از نظر ایمنی مشکلات فنی دارند و این موضوع می‌تواند میزان حوادث ترافیکی را نیز در جاده‌ها افزایش دهد.

وی گفت: در حال حاضر روزانه سه تیم گشت کنترل ناوگان حمل کالا و مسافر این اداره کل با همکاری پلیس راه در استان فعالیت می‌کنند که یکی‌از وظایف آنها برخورد با خودروهایی است که بدون داشتن صورت وضعیت، اقدام به جا به جایی مسافران در مسیرهای برون شهری می‌کنند.

حق لطفی با اشاره به فعالیت‌های کمیته ایمنی حمل و نقل ستاد هماهنگی خدمات سفر استان، اظهار داشت: این بخش یکی از کمیته‌های ستاد است که با محور سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فعالیت می‌کند و وظایفی برای دستگاه‌های عضو برای ارتقای ایمنی حمل و نقل در نوروز تعیین شده
و علاوه بر آن سازمان راهداری و حمل و نقل کشور نیز دستورالعملی را در همین رابطه به این کمیته در استان‌ها ابلاغ کرده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده استان قزوین افزود: در ایام نوروز که با ترافیک و تردد بیش از حد خودروها در راه‌های ارتباطی روبرو هستیم، خدمات حمل و نقل نیز باید متناسب با این حجم از ترددها ارتقا یابد.

وی بیان کرد: آماده سازی و زیبا سازی پایانه‌های اتوبوس و ایستگاه‌های راه آهن که بخش اعظمی از شهروندان با آنها مسافرت می‌کنند ز جمله موارد ضروری است که رسیدگی به وضعیت سرویس‌های بهداشتی، نمازخانه‌ها، خوابگاه رانندگان و پایانه‌های مسافری و ریلی، هماهنگی در خصوص رفع نواقص، تهیه و ساخت تابلوهای راهنمای مسیر و معرفی جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی برای مسافران و گردشگران نوروزی و نصب تابلو و علائم راهنمایی و رانندگی نیز از دیگر مواردی است که باید از سوی دستگاه‌های عضو این کمیته رعایت شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین همچنین بر ایمنی کارگاه‌های راهسازی تاکید کرد و یادآور شد: این کارگاه‌ها در ایام نوروز تعطیل هستند اما باید با اتخاذ تمهیداتی، به ویژه در نقاط پرتگاهی نسبت به ایمن‌سازی آنها اقدام شود.

حق لطفی، آمادگی جایگاه‌های عرضه سوخت و پیش بینی برای جایگاه‌های سوخت سیار، تأمین سوخت مورد نیاز خودروها در ایام نوروز را از دیگر موارد ضروری در حمل و نقل مسافران دانست و تصریح کرد: همچنین باید برای دستگاه‌های خدمات رسانی که احتمال کمبود سوخت در شرایط بحرانی برای آنها وجود دارد، پیش‌بینی های لازم صورت گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین اظهار داشت: توجه به هشدارهای هواشناسی از نکات مهمی است که مسافران و دستگاه‌های عضو ستاد هماهنگی خدمات سفر باید به آن توجه کنند و هشدارها در این خصوص از طریق رسانه‌ها نیز به طور مرتب به مردم اطلاع رسانی شود.

حق لطفی افزود: به منظور ایمن‌سازی ورودی و خروجی شهرها هماهنگی با صنف تعمیرکاران خودرو و تأمین کنندگان قطعات یدکی در تخصص‌های مختلف جهت فعالیت در ایام نوروز و تهیه فهرستی از آنها جهت برنامه ریزی بهتر، بهره‌گیری از طرح نوروزی امداد خودروی کانون جهانگردی و اتومبیل رانی، ایران خودرو و سایپا، ارائه لیست شرکت‌های امداد خودرو، راه‌اندازی اکیپ سیار امدادی و حمل و تعمیرات و گشت در مسیرهای درون و برون شهری با استفاده از ظرفیت و امکانات نمایندگان کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در استان‌ها و سایر واحدهای امداد خودرویی و نظارت بر نرخ حمل مسافر از دیگر مواردی
است که باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.