روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس اعلام کرد:در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر این استان مقرر شد بلیت اماکن و جاذبه های تاریخی فرهنگی فارس به صورت الکترونیکی فروخته شود، اتصال رایگان به شبکه وای فای بدون رمز در اماکن تحت پوشش امکان پذیر شود.
این روابط عمومی یکشنبه در مطلب ارسالی خود به ایرنا افزود:مسافران با مراجعه به وب سایت www.fars.ichto.ir و پورتال جاذبه های گردشگری استان فارس www.fafarschto.ir به اطلاعات مورد نیاز دسترسی خواهند یافت و سامانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان فارس به نشانی www.tffarschto.ir راه اندازی شده است.
دریافت اطلاعات صوتی اماکن از طریق شماره تماس: 99221717 و انتخاب کد مکان گردشگری مورد نظر، دریافت اطلاعات اشیای تاریخی به نمایش در آمده در موزه پارس از طریق اسکن QR Code شیء مورد نظر با گوشی های هوشمند و اطلاع رسانی زیر ساخت ها و خدمات سفر موجود در استان از طریق سامانه www.tffarschto.ir از جمله خدمات الکترونیکی به مسافران نوروزی فارس است.
مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس و دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان در این جلسه
گفت: اجرای طرح نوروزگاه از یکم لغایت سیزدهم فروردین ماه 98 در شیراز و 9 شهرستان استان اجرا می شود.
وی ادامه داد: استقرار 100 راهنمای گردشگری در اماکن تاریخی- فرهنگی، برپایی 40 بازارچه نوروزی صنایع دستی در اماکن گردشگری، یکسان سازی ساعات بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی استان فارس، بالا بردن ظرفیت اقامت استان تا 500 هزار و 80 نفر شب اقامت و ساماندهی منازل مبله غیرمجاز با همکاری نیروی انتظامی و سایر دستگاه ها از برنامه های این ستاد است.
در این جلسه علیرضا سیاهپور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس گفت: از 30 کیلومتری شهرهای پر تردد و حادثه خیز، گشت های محسوس و نامحسوس جاده ای آغاز خواهد شد.
وی افزود: در بیش از 10 محور استان با هماهنگی ادارات میراث فرهنگی و ارشاد فارس ایستگاه های شادی به منظور استراحت مسافران و کاهش تصادف جاده ای مستقر می شود و مواد خوراکی در این ایستگاه ها با تایید و نظارت علوم پزشکی به فروش می رسد.
سیاهپور با بیان استقرار پایگاه های امداد خودرو اضافه کرد: مراکز معاینه فنی به صورت 24 ساعته آماده خدمات رسانی به مسافران نوروزی هستند و 1700 بنر با مضامین توصیه های ایمنی از دوشنبه 27 اسفند 97 در جاده های استان نصب می شود.
محمد جواد مرادیان مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی فارس با اعلام آمادگی 160 پایگاه اورژانس،14 ایستگاه سلامت و 3 فروند بالگرد گفت: فعالیت شبانه روزی 8 هزار و 48 تخت بیمارستانی، 112 درمانگاه در شیراز و 22 درمانگاه در سطح شهرستان ها به خدمات رسانی می پردازیم.
حسن پورمعاون خدمات شهرداری شیراز گفت:استقرار اتوبوس های رایگان در محل کمپ های اسکان مسافران برای جلوگیری از ترافیک و راه اندازی 25 دوچرخه سوار راهنمای مسافران با عنوان از من بپرس و راه اندازی اتوبوس های گردشگری از خدماتی است که به مسافران ارائه می شود.
1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.