به گزارش خبرنگار مهر، مراسم رونمایی از اثر ارزشمند دکلمه ترجیع بند سعدی جان برای اولین باربا حضور اساتید علم و ادب و فرهنگ و هنر، در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد.

عباس هدایتی اصل از اساتید ادب فارسی گفت: دکلمه ترجیع بند زیبای سعدی شیرازی به عنوان ششمین آلبوم موسیقی در قالب آلبوم «سرو بلند قامت دوست» روانه بازار شده است.

وی بیان کرد: بعد از انتشار پنج آلبوم «صد قدح نوش» از دکتر عباس هدایتی اصل در سال گذشته که مشتمل بر دکلمه صد غزل از سعدی شیرازی بود، این بار دکلمه ترجیع بند زیبای سعدی شیرازی برای اولین بار روانه بازار شده است.

هدایتی اصل یادآور شد: آلبوم یک ساعته «سرو بلند قامت دوست» شامل بیست و دو بند است که همگی به بیت ترجیع «بنشینم و صبر پیش گیرم دنباله‌ی کار خویش گیرم» ختم می‌شوند.

وی اظهارداشت: در موسیقی زمینه این کار از سازهای عود، سه تار، مشتاق و کمانچه استفاده شده که توسط آقایان صمد رازقی، مهدی وکیلی راد و سعید کاکاوند نواخته شده است.

عباس هدایتی اصل متولد ۱۳۵۵ در شهرستان قزوین، حافظ کل قرآن کریم، متخصص رادیولوژی، سونوگرافی، سی تی اسکن، ام آر آی و دارای مدرک ممتاز خوشنویسی، سعدی پژوه و دارنده مدرک A۲ در زبان آلمانی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.