محمد حسین اسماعیلی روز چهارشنبه در بازدید از شرکت چاپ و بسته بندی ولایت واقع در شهرک صنعتی لیا، افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت از کارآفرینان و سرمایه گذاران حوزه فرهنگ و تولید محصولات فرهنگی را در دستور کار دارد.

این مسئول اضافه کرد: تفاهم نامه‌ای میان وزارت ارشاد و صنعت به منظور حمایت از فعالان حوزه فرهنگ و سرمایه گذاران این عرصه منعقد شده است تا با هم افزایی میان ۲ دستگاه برای پرداخت تسهیلات و سهولت بخشی در امر تولید و کسب و کار اقدام کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خاطرنشان کرد: برای آنکه بتوانیم شاهد رونق تولید و توسعه واحدهای صنعتی استان باشیم، حمایت از فعالان این عرصه ضرورتی اجتناب ناپذیر است و نباید از آن غفلت شود.

اسماعیلی درباره نبود تعرفه واحد چاپ و وجود برخی رقابت‌های ناسالم در این حوزه بیان کرد: برای حل این چالش باید اتحادیه چاپخانه داران در استان ایجاد شود و در حوزه چاپ به صورت منسجم و پویا گام بردارد تا از برخی تخلف‌ها و سودجویی‌ها جلوگیری به عمل آید.

وی تعطیلی اتحادیه چاپخانه‌داران را از مهمترین چالش‌های موجود در مسیر فعالان این عرصه برشمرد و اضافه کرد: متاسفانه این اتحادیه بنا به دلایلی تعطیل شده و اکنون تشکل منسجمی به شمار نمی‌رود، از این رو فعالیت مستقل ندارد و نمی‌تواند در رفع مشکلات چاپخانه‌داران ایفای نقش کند.

این مسئول خاطرنشان کرد: مذاکراتی با سازمان صنعت، معدن و تجارت استان صورت گرفته که اتحادیه چاپخانه‌داران ایجاد شود و فعالیت قانونی خود را آغاز کند؛ در این صورت تمامی مشکلات چاپخانه‌داران و موانع موجود در مسیر فعالان این عرصه برطرف می‌شود.

اسماعیلی همچنین یادآور شد: تعداد چاپخانه‌های استان باید به یک صد واحد ارتقا پیدا کند تا بتوانیم در چارچوب قانون، اتحادیه چاپخانه داران را در استان راه اندازی کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.