به گزارش ایرنا، سعید نبیل روز شنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان تاکید کرد: همچنین در سال گذشته 283 متقاضی برای دریافت تسهیلات بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی استان ثبت نام کرده بودند که به 27 مورد 640 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد.
وی اضافه کرد: سهم استان در بخش رونق تولید یک هزار و 300 میلیارد ریال بود که یک هزار و 100 میلیارد ریال آن در اختیار بانک‌های دولتی و 2 هزار میلیارد ریال نیز در اختیار بخش خصوصی قرار گرفت.
نبیل با اشاره به میزان پرداخت تسهیلات رونق تولید در حوزه های مختلف، یادآور شد:در سال گذشته در بخش صنعت 116 مورد، در بخش کشاورزی 106 مورد و در حوزه گردشگری یک مورد تسهیلات رونق تولید پرداخت شد.
به گفته وی، استان قزوین در حوزه واگذاری تسهیلات بازسازی و نوسازی واحدهای صنعتی رتبه سوم، در پرداخت تسهیلات رونق تولید رتبه پنجم، در زمینه مصوبات کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید رتبه هفتم و در حوزه درخواست تسهیلات رتبه ششم کشور را به دست آورده است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین با اشاره به برنامه های پیش رو در سال جاری، ادامه داد:استفاده کامل از ظرفیت دستگاه های عضو کارگروه برای شناسایی واحدهای تعطیل و نیمه فعال و احیای واحدهای در تملک بانک‌ها با ارائه راهکارهای مناسب و معرفی به سرمایه‌گذاران جدید از جمله برنامه های این سازمان در سال جدید خواهد بود.
وی اضافه کرد: کمک به فعال‌سازی واحدهای تعطیل، بازنگری گردش کار تسهیلات، اعمال نظارت مناسب و هدفدار در پرداخت تسهیلات و نیز برنامه‌ریزی مناسب برای جذب کامل منابع تخصیصی از دیگر برنامه های سال جاری سازمان صمت استان است.
استان قزوین سه هزار و 600 واحد تولیدی دارد.
8054*6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.