رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان قزوین روز شنبه گفت: عملیات مایه کوبی دام ها در استان به مدت یک ماه در واحدهای صنعتی و سنتی (روستایی) ادامه دارد.

دکتر غلامرضا توکلی الموتی یادآور شد: مایه کوبی تب برفکی در دام های سنگین (گاو و گوساله ) حداکثر هر چهار ماه یک نوبت و در دام های سبک (گوسفند و بز ) هر سال یک نوبت انجام می شود و پیش بینی میشود در این طرح بالغ بر ۸۵ هزار راس گاو و گوساله واحدهای روستایی و ۹۰ هزار راس گاو وگوساله واحدهای صنعتی با همکاری بخش دولتی و بخش خصوصی تحت پوشش مایه کوبی قرار گیرند.

وی به دامداران توصیه کرد به منظور جلوگیری از بروز بیماری در جمعیت دامی نسبت به انجام مایه کوبی دام های خود حداکثر هر چهار ماه یک نوبت اقدام کرده و  تزریق دز یادآور واکسن به گوساله هایی که برای بار اول واکسینه شده اند را حتما انجام دهند.

  این مسوول خاطر نشان کرد: تب برفکی به عنوان یکی از بیماری های ویروسی واگیر دار بوده که در صورت بروز  با علائم بالینی از قبیل تب ، ریزش بزاق، کاهش اشتها، کاهش وزن و کاهش تولید شیر مشاهده شده و می تواند خسارات اقتصادی فراوانی به واحدهای دامی در گیر بیماری وارد کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.