ابوالفضل یاری روز شنبه در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان قزوین، افزود: برای حمایت از رویکردهای اقتصادی نوین ابتدا لازم است که مدیران استانی از آنها اطلاع کافی داشته باشند.

وی اضافه کرد: خیلی از مدیران ما هنوز معنی اکوسیستم نوآوری و ‌استارتاپ اقتصادی را نمی‌دانند و لازم است که کلاس‌های آموزشی با محوریت کارشناسان اتاق بازرگانی برای این مدیران برگزار شود.

یاری به ظرفیت شتابگر ملی در استان قزوین اشاره کرد و گفت: متاسفانه در چندسال گذشته دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) و دانشگاه آزاد اسلامی هنوز نتوانسته‌اند رشته‌ای متناسب با شتابگر ملی در استان قزوین راه‌اندازی کنند.

این مسؤول تصریح کرد: شتابگر ملی استان قزوین که در نزدیکی پارک علم و فناوری قرار دارد، به محض راه‌اندازی سه هزار نفر را مشغول به کار خواهد کرد و ظرفیتی است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

یاری خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های استان نباید فقط بر اساس تکلیف به سمت حمایت از استارتاپ‌ها گام بردارند و باید حمایت واقعی از فعالان و پژوهشگران حوزه استارتاپ صورت گیرد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین یادآور شد: در خصوص طرح احداث پردیس علم و فناوری در استان قزوین لازم است که بخش خصوصی در استان، محوریت این موضوع را برعهده بگیرد.

یاری یادآور شد: سند جامع آمایش علمی و فناوری استان تهیه شده و لازم است که مورد مطالعه مدیران استانی قرار گیرد تا با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای اجرایی کردن آن گام برداریم.

۱۵۰ استارتاپ در استان قزوین به ثبت رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.