به گزارش خبرنگار مهر، حسن میرزا عبداللهی ها در دومین همایش نیکوکاری با عنوان «پانل مهربانی» و شعار مهربان باشیم که جمعه شب از سوی بانک قرض الحسنه مهر ایران شعبه قزوین با همکاری باشگاه خیرین مهر ایران در سالن تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: آرامش امروز جامعه مرهون خانواده‌ها است و برای تقویت بنیان آن باید پیرو اهل بیت باشیم و از حضرت زهرا الگوی زندگی بگیریم.

وی با اشاره به مشارکت بانک قرض الحسنه در امور خیرخواهانه و پرداخت تسهیلات بدون سود به نیازمندان گفت: تعداد مشتریان بانک‌های قرض الحسنه در سراسر کشور بیش از ۸ میلیون و ۱۸۸ هزار و ۵۸ نفر و تعداد تسهیلات پرداخت شده بالغ بر ۶ میلیون و ۲۶۳ هزار و ۷۱۳ فقره بوده است.

وی بیان کرد: در استان قزوین امسال ۳۴۵ فقره وام ازدواج پرداخت شده و رویکرد اصلی ما حمایت از نیازمندان و دستگیری از آنها بوده است.

میرزا عبداللهی ها یادآور شد: همیاران مهر برای دستگیری از نیازمندان با مشارکت خیرین و نهادهای حمایتی و سازمان‌های مردم نهاد ضمن جمع آوری کمک‌های نیکوکاران و از محل حساب‌های شهروندان تسهیلاتی را به صورت قرض الحسنه در اختیار زنان سرپرست خانوار، بیماران و نیازمندان و خانواده زندانیان نیازمند قرار می‌دهد تا گشایشی در کار آنها صورت گیرد.

رئیس شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران تصریح کرد: امسال با کمک خیرین ۱۰ میلیارد ریال کمک‌های مردمی سپرده گذاری شده در بانک در قالب ۵۶ فقره وام قرض الحسنه در اختیار نیازمندان قرار گرفت.

میرزا عبداللهی ها بیان کرد: از همایش اول تاکنون دنبال بهانه هستیم تا خیرین را دور هم جمع کرده و از کمک آنها برای حل مشکلات نیازمندان استفاده کنیم و همراهی خیرین بسیار مطلوب بوده است و امیدواریم این مشارکت همچنان تداوم یابد.

سپرده‌های خیرین در بانک قرض الحسنه مهر از ۵ هزار میلیارد ریال فراتر رفت

وی گفت: در سه ماه گذشته با اجرای طرح همیاران مهر میزان سپرده‌ها در استان قزوین از ۵ هزار میلیارد ریال فراتر رفت که ۹۴ درصد آن را به صورت قرض الحسنه و بدون سود در اختیار نیازمندان قرار دادیم.

میرزا عبداللهی ها یادآور شد: در استان قزوین ۹۸ دستگاه تاکسی پیکان فرسوده داشتیم که با پرداخت ۱۵ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به رانندگان برای نوسازی آن اقدام شد و تاکسی‌های فرسوده از رده خارج شد.


وی اظهار داشت: در باشگاه خیرین بانک قرض الحسنه برای توانمندسازی سازمان‌های خیریه از طریق آموزش و اصلاح فرآیندهای انجام امور و ارائه کمک مالی و فکری و هم افزایی بین خیریه‌ها در نظر گرفته شده است.

رئیس شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران بیان کرد: استفاده از ظرفیت اجتماعی سازمان‌های مردم نهاد، سازمان‌ها، مراکز و شرکت‌ها برای پیشبرد اهداف خیرخواهانه اقدام شده است.

وی اضافه کرد: پژوهش در حوزه خیرین و خیریه‌ها که منجر به تقویت عملکرد نهادهای نیکوکاری است نیز در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

در ادامه اکبری عضو باشگاه خیرین اظهار داشت: برای پیشبرد برنامه‌های خیرخواهانه خود، نیازمند مشارکت همه خیرین و شهروندان هستیم تا در قالب پازل مهربانی قرار گیرند.

وی اضافه کرد: یکی از کارهای خوبی که با استقبال خیرین روبرو شد جمع آوری لباس‌های بدون استفاده و دست دوم شهروندان است که این البسه پس از شستشو و خشک شویی در میان نیازمندان توزیع می‌شود.

اکبری تصریح کرد: سال گذشته ۱۵ هزار دست پوشاک اهدایی خیرین جمع آوری و پس از آماده سازی در میان نیازمندان توزیع شد که امسال تاکنون ۲۵ هزار دست آماده شده و تا ماه آینده پیش بینی می‌شود ۵۰ هزار دست جمع آوری و میان نیازمندان توزیع شود.

عضو باشگاه خیرین مهر یادآور شد: توزیع اسباب بازی میان کودکان نیازمند و برخی وسایل خانگی از دیگر اقدامات انجام شده است و امسال برای اولین بار در کنار پوشاک نسبت به توزیع میوه و شیرینی برای ایام عید نیازمندان هم اقدام خواهد شد.

در ادامه حجت الاسلام قدس از روحانیون گفت: میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) به عنوان روز زن فرصت مناسبی است تا در زندگی و سیره آن حضرت بیشتر اندیشه کنیم.

قدس اظهار داشت: اگر در جامعه به یتیم اکرام نشود، اطعام مسکین ارزش نباشد و بهره کار دیگران را به نام خود منتقل کنید و مال و اموال را دوست داشته باشید دچار بیماری می‌شوید و باید برای آن به دنبال درمان باشید.

در ادامه به بانوانی که نام فاطمه داشتند هدایایی داده شد.

این مطلب، یک خبرآگهی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.