علی شیرکانی عصر شنبه در مراسم افتتاح خانه فرهنگ شهر معلم کلایه در بخش رودبار الموت شرقی استان قزوین افزود: سیاستمداران و اقتصاددانان به این نتیجه رسیده‌اند که امروزه ۲ چالش بزرگی که جهان با آن روبرو بوده، یعنی تامین غذا و محیط زیست را می‌شود از طریق روستاها مرتفع ساخت.

وی اضافه کرد: به همین منظور باید در ابتدا به مسایل توسعه‌ای روستاها توجه لازم را داشته باشیم و برای این منظور به ۲ مولفه موجود یعنی توسعه فیزیکی و نرم‌افزاری روستاها توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

به گفته وی، از ابتدای پیروزی انقلاب در حوزه فیزیکی روستاهای کشور کارهای خوب و سازنده‌ای صورت گرفته و خدمات قابل توجهی از جمله گاز، برق و آب شرب سالم به این مناطق برده شده اما باید توجه داشت که یک روستا تنها با توسعه فیزیکی زنده نیست و باید در کنار آن به حوزه نرم‌افزاری آن نیز توجه لازم را داشت.

شیرکانی ادامه داد: برای این منظور ابتدا باید به اشتغال روستایی، هویت بخشی روستاییان و در نهایت اینکه روستایی آینده خود را در روستا ببیند، توجه لازم صورت پذیرد.

این مسوول حوزه بیمه اجتماعی خاطرنشان کرد: بیمه روستایی، کشاورزی و عشایری ایران امروز در سطح کلاس کشورهای توسعه یافته دنیا ارایه می‌شود که با همت و تلاش ویژه دولت، اقدامات خوب و سازنده‌ای نیز در این بخش صورت گرفته است.

وی ادامه داد: دولت با تمام مشکلات موجود در حوزه اقتصاد که براثر تحریم‌های ظالمانه دشمن بر ما تحمیل شده، به حوزه بیمه روستایی و عشایری توجه ویژه‌ای داشته تا جایی که در بیانیه گام دوم نیز توسعه روستایی و شهری متوازن دیده شده است.

در ادامه این جلسه، تفاهم‌نامه‌ای بین استانداری قزوین و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور به امضا رسید که به موجب آن تمامی دست‌اندرکاران توسعه روستا از این پس متعهد می‌شوند تا با بسیج تمامی امکانات، ظرفیت‌ و نیروهای خود در جهت رشد و شکوفایی اقتصاد روستاها اقدام کنند.

برای نخستین مرتبه در کشور نیز این صندوق بیمه برای حمایت از راه‌اندازی پردیس‌های روستایی در قزوین تسهیلات کم‌بهره در اختیار استان قرار خواهد داد.

بخش رودبار الموت شرقی قزوین با ۸۴ روستای دارای سکنه با مرکزیت شهر معلم کلایه در ۸۵ کیلومتری شمال شرقی قزوین واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.