« ابوالفضل مرتضییان » روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۳۵ تن  پسماند روزانه در خمین به‌وسیله ۶ دستگاه خودروی جمع‌آوری و مدیریت می‌شود. 
وی ادامه داد: پسماندهای جمع‌آوری شده در سایت بازیافت که در ۱۹ کیلومتری خمین واقع شده مدیریت و دفع می‌شود.
شهردار خمین اظهار داشت: بخشی از این پسماندهاپس از مراحلی به کود کمپوست تبدیل شده و در حوزه کشاورزی و باغداری کاربرد دارد.
مرتضییان گفت: بازیافت یکی از واحدهای خدمت‌رسان شهرداری‌  خمین است که فقط جنبه خدماتی دارد و به این علت هزینه چند برابری نسبت به سود آن دارد.
وی با اشاره به اشتغال ۶ نفر در واحد بازیافت خمین تصریح کرد:  پسماندهای شهر باید در کوتاه‌ترین زمان جمع‌آوری شود چراکه ماندن مواد زاید در محله‌ها سبب زشتی چهره شهر، متصاعد شدن بوی نامطبوع، انتقال انواع بیماری‌ها و آلودگی شدید محیط زیست می‌شود. 
شهردار خمین افزود: شیرابه پسماندها، آب و خاک را آلوده می‌کند و عاملی در ایجاد گازهای گلخانه‌ای نظیر متان و دی‌اکسیدکربن نیز هست که موجب گرم شدن زمین می‌شوند.

مرتضییان ادامه داد: یکی از بهترین شیوه‌های دفن پسماند، بازیافت است و پسماندهای خشک به‌ویژه کاغذ، مقوا، پلاستیک، فلزات و شیشه از ارزش اقتصادی برخوردارهستند و با تفکیک  در این واحد بازیافت به محصولاتی با کاربردهای مشابه و یا جدید تبدیل می‌شوند.
۷۰ هزار نفر از ۱۰۵ هزار نفر جمعیت خمین شهری است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.