موسی رمرودی، مدیر ستادی شعب بانک کشاورزی استان قزوین روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۹۰ درصد تسهیلات پرداختی این بانک مربوط به بخش کشاورزی بوده و مابقی آن نیز در حوزه‌های مختلف از جمله ازدواج، اشتغال و نهادهای حمایتی پرداخت می‌شود.  
وی یکی از رسالت‌های این بانک را جمع‌آوری منابع مردمی و پرداخت آن در قالب تسهیلات به متقاضیان و تولیدکنندگان بخش کشاورزی اعلام و تصریح کرد: در حال حاضر نسبت مصارف به منابع بانکی این استان معادل ۱۳۵ درصد است.
رمرودی با اشاره به توسعه کشت‌ گلخانه‌ای در استان قزوین، تاکید کرد: ۷۶۰ میلیارد ریال تسهیلات در این بخش با هدف توسعه این نوع کشت در تولید محصولات کشاورزی به ۱۸ طرح با مساحتی بالغ بر ۲۷ هکتار پرداخت شده که از این نظر رتبه ۶ و از نظر عقد قرارداد نیز دارای رتبه نهم کشور هستیم.
به گفته وی، با توجه به تفاهم‌نامه پرداخت تسهیلات بانک کشاورزی با صندوق توسعه ملی در قالب تسهیلات سرمایه‌ای و سرمایه در گردش، از ابتدای اجرای این طرح در سال ۹۷ بالغ بر ۴۸۴ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.
این مسوول امور بانکی با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون ۶۱۴ فقره تسهیلات اشتغال پایدار در مناطق روستایی، عشایری و نهادهای حمایتی به میزان یک هزار و ۱۳۵ میلیارد ریال توسط این بانک در استان پرداخت شده، تاکید کرد: به منظور افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی، از ابتدای امسال تاکنون ۳۶۶ فقره تسهیلات به ارزش ۳۱۶ میلیارد ریال و با نرخ ۱۵ درصد پرداخت شده است.
رمرودی با اشاره به اینکه شعب بانک کشاورزی استان قزوین ۵۹۳ میلیارد ریال تسهیلات در بخش بذرهای گواهی شده و تامین هزینه‌های جاری کاشت، داشت و برداشت محصولات زراعی  پرداخت کرده‌اند، اظهار داشت: ۴۱ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد ۴ درصد به ۴۲۱ متقاضی خسارت دیده ناشی از سیل فروردین ماه سال جاری پرداخت شده که تاکنون ۹۱درصد از اعتبارات این حوزه نیز جذب شده است.

پرداخت ۳۱۱ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج از سوی بانک کشاورزی قزوین
مدیر ستادی شعب بانک کشاورزی استان قزوین با اشاره به پرداخت ۳۱۱ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به یک هزار و ۱۷ زوج جوان در استان، گفت: امسال همچنین ۵۵ میلیارد ریال در قالب ۱۳۹ فقره تسهیلات از محل تبصره ۱۶ خود اشتغالزایی به افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی از جمله بهزیستی و کمیته امداد پرداخت شده است.
رمرودی با اشاره به طرح تمدید بدهی و استمهال تسهیلات، افزود: از ابتدای امسال تاکنون براساس مفاد بند ل تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۹۸ (بخشودگی سود و جرایم تسهیلات کمتر از یک میلیارد ریال) ۳۴۲ متقاضی به میزان ۳۴ میلیارد ریال از این مصوبه استفاده کرده‌اند.
وی به بند خ ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه کشور اشاره و تصریح کرد: براین اساس، سود و جرایم تسهیلاتی که سررسید آنها از اول مهر ماه سال ۹۶ تا پایان ۳۱ شهریور ۹۸ بوده با اعتباری بالغ بر ۶۴۸ میلیارد ریال مورد بخشودگی قرار گرفته است.
وی ادامه داد: در این رابطه ۱۱ هزار و ۹۲۹ متقاضی از این مصوبه استفاده و بیش از یک هزار و ۷۹۴ میلیارد ریال از مطالبات آنان به مدت سه سال تمدید گردید.
رمرودی یادآور شد: امسال شعب بانک کشاورزی استان قزوین ۲۷۶ میلیارد ریال غرامت به کشاورزان خسارت دیده تحت پوشش بیمه کشاورزی پرداخت کرده و  از مجموع غرامت‌های پرداخت شده به کشاورزان و دامداران ۷ میلیارد ریال غرامت در بخش دام و یک میلیارد ریال در حوزه طیور، ۲۵۰ میلیارد ریال در بخش محصولات باغی و ۱۸ میلیارد ریال غرامت در بخش محصولات زراعی بوده است.
به گفته وی، از ابتدای سال زراعی ۹۹ - ۹۸ تا پایان دی ماه سال جاری ۳۳ هزار و ۶۸۵ فقره بیمه نامه توسط نمایندگی‌های بیمه کشاورزی استان قزوین صادر شده که از مجموع بیمه نامه‌های صادر شده، ۲۴ هزار و ۳۰۳ بیمه نامه در بخش باغات، ۲ هزار و ۲۴۲ فقره در بخش زراعت، ۹۹۳ فقره در بخش دام ، ۵۰۱ فقره در بخش طیور و پنج هزار و ۶۴۹ فقره بیمه‌نامه در سایر بخش‌ها بوده است.
رمرودی، به دستورالعمل بانک مرکزی جمهوری اسلامی در خصوص پویا سازی رمز دوم و زمان‌بندی اجرای این طرح، افزود: از روز گذشته رمز دوم ثابت مشتریان بانک کشاورزی غیرفعال و دریافت رمز یک بار مصرف از طریق سامانه رمز پویا و یا از طریق پیامک الزامی شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.