محمدرضا رحمن نیا روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: بیشترین بارش ثبت شده در این مدت مربوط به شهرستان بندرگز با 278.6 میلیمتر و کمترین بارش از شهرستان آق قلا به مقدار 140 میلیمتر گزارش شده است.
به گفته وی، میزان بارندگی ثبت شده در ایستگاه های سینوپتیک گلستان نشان می دهد که بیشترین سهم بارش ها در مهرماه متعلق به غرب و در آذرماه در شرق استان باریده است.
وی در خصوص میانگین دما طی سه ماه اول سال زراعی جاری (فصل پائیز) نیز گفت: ایستگاه های سینوپتیک گلستان نسبت به دوره بلندمدت آماری و مدت مشابه سال گذشته بیشترین میانگین دما با 12.7درجه سلسیوس در بندرگز ثبت کرده اند.
رحمن نیا اضافه کرد: در فصل پائیز امسال 20 سامانه جوی استان را تحت تاثیر قرار داد که 18سامانه آن موجب بارش و مابقی باعث افزایش قابل ملاحظه دما شد.
وی همچنین اظهار داشت که میزان بارش در ماه های دی و بهمن 97 در بیشترین مناطق استان در حد نرمال (متوسط بلندمدت) پیش بینی شده اما، اسفند ماه بارش با کاهش 5 تا 10 میلیمتری و در فروردین 98 با کاهش 10 تا 20 میلیمتری پیش بینی می شود.
به گفته وی، متوسط دمای گلستان نیز در دی ماه با افزایش دو تا 3 درجه سلسیوس ودر بهمن و اسفند 97 و فروردین 98 با افزایش یک تا دو درجه سلسیوس پیش بینی می شود.
استان گلستان واقع در شمال کشور هفت اقلیم از 13 اقلیم دنیا را در خود جای داده، اما در سال های اخیر به دلیل کاهش نزولات جوی و کم توجهی به مصرف بهینه با خشکسالی و آسیب های آن مواجه شده است و این درحالی بوده که بیشتر ساکنان این خطه بویژه در روستاها از طریق کشاورزی امرار معاش می کنند.
6204/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.