آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز دوشنبه در دیدار با مدیرکل و معاونان امور مالیاتی استان قزوین اظهار داشت: مسوولان در دوران مسوولیت خود فرصت بسیار خوبی برای خدمت به مردم را دارند و باید از این فرصت‌ به نحو شایسته و مطلوب استفاده کرده و دغدغه‌های مردم را به طور جدی مورد توجه قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه رفع مشکلات و دغدغه‌های مردم موجب ارتقای اعتماد عمومی می‌شود، افزود: بزرگترین سرمایه مدیران دستگاه‌های اجرایی به دست آوردن اعتماد عمومی است و اگر به طور جدی در پی حل مشکلات مردم و دغدغه‌های آنان باشیم و گزارش کارهایی که در این راستا انجام شده را به مردم ارایه کنیم، اعتماد جامعه را به دست خواهیم آورد.

امام جمعه قزوین به ضرورت برخورد با فرار مالیاتی در جامعه تاکید و خاطرنشان کرد: باید همانگونه که از کارگران و کارمندان بلافاصله مالیات دریافت می‌شود، از همه کسانی که باید مالیات پرداخت کنند نیز مالیات اخذ شود تا مردم شاهد عدالت در این حوزه باشند و به اعتمادشان آسیب وارد نشود.

به گفته نماینده ولی فقیه در استان قزوین، شجاعت در اجرای قانون یکی دیگر از رسالت‌های مهم مسوولان است که باید تلاش کرد تا با تکیه بر قانون، رسالت خود را به نحو احسن انجام دهید و انشاالله بتوانید در حوزه کاری خود موفق باشید .

وی با بیان اینکه باید فرهنگی ایجاد کنیم که مردم خودشان به دنبال قسط و عدل بروند، افزود: خدای متعال پیامبران و کتاب‌های آسمانی را نازل کرد تا مردم خودشان انگیزه پیدا کنند به دنبال قسط و عدل حرکت کنند و در این امر به اجبار کشیده نشوند تا جایی که اگر فرهنگ مالیاتی در جامعه نهادینه شود خود مردم به سمت پرداخت مالیات هدایت می‌شوند.

اتکای کشور بیش از گذشته به درآمدهای مالیاتی وابسته شده است

سعید حوائج، مدیرکل امور مالیاتی استان با قدردانی از رهنمودهای نماینده ولی فقیه استان، اظهار داشت: در شرایط کنونی که تهاجم اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه علیه کشور وجود دارد، اتکای بودجه جاری بیش از گذشته به درآمدهای مالیاتی وابسته شده و این مساله نقش مهمی در اقتصاد مقاومتی و تامین هزینه‌های کشور ایفا می‌کند.

وی تصریح کرد: در ۱۰ ماه نخست امسال ۲۱۶ میلیارد تومان از محل عوارض ارزش افزوده به شهرداری و دهیاری‌های استان پرداخت شده تا در جهت عمران و آبادانی شهرها هزینه شود.

حوائج، هدف اصلی نظام‌های مالیاتی در دنیا را گسترش عدالت مالیاتی برشمرد و اظهارداشت: به منظور تامین درآمدهای عادلانه مالیاتی، نظام مالیاتی به دنبال برخورد با فرار مالیاتی و ایجاد یک پایگاه اطلاعاتی جامع و شفاف اقتصادی است.

این مسوول مالیاتی یادآور شد: در سال‌های اخیر و در زمینه شناسایی و برخورد با اقتصاد پنهان و درآمدهای زیرزمینی اقدامات خوبی صورت پذیرفته و این موضوع در استان قزوین نیز با همکاری دستگاه‌های نظارتی و دستگاه قضایی به صورت جدی پیگیری می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین افزود: شناسایی مبادلات اقتصادی پنهان و تشخیص عادلانه مالیات بدون وجود سامانه‌های اطلاعاتی پیشرفته و نظام مالیاتی مدرن امکان پذیر نبوده و به همین منظور اجرای طرح جامع مالیاتی در دستور کار جدی نظام مالیاتی قرار گرفته و امیدواریم با استقرار یک نظام مالیاتی جامع گام‌های خوبی در مسیر عدالت مالیاتی برداریم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.