خیرالله رحمانی روز یکشنبه در همایش توجیهی طرح نماد و طرح یاریگران زندگی ویژه مدیران مدارس مجری طرح ناحیه یک با بیان اینکه نماد یک طرح بسیار ضروری در راستای نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان است،گفت: طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان با عنوان نماد جهت کاهش عوامل مخاطره‌آمیز دانش‌آموزان در مدرسه، محله و خانواده اجرا می‌شود.

این مسوول افزود: گسترش آموزش‌های ریشه‌ای در زمینه پیشگیری از رفتارهای پرخطر، آسیب‌های اجتماعی و بزهکاری، ایجاد نظام شناسایی دانش آموزان آسیب‌پذیر علمی، طراحی و توسعه مداخله ‌های موثر و توانمند سازی دانش آموزان از برنامه های مربوط به این طرح به شمار می رود.

رحمانی ادامه داد: بهترین راهکار برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و خوب شدن حال جامعه توجه مضاعف به مدرسه و آموزش و پرورش است.

وی اظهار داشت: در طرح نماد باید فضایی ایجاد شود تا دستگاه های مختلف در مسیر پیشگیری از آسیب های اجتماعی به معلم کمک کنند.

رحمانی تصربح کرد: امروز دیگر تربیت تک بعدی براساس سند تحول بنیادین جایی در آموزش و پرورش ندارد.

وی اضافه کرد: یکی از رسالت های مهم مدیران و معلمان ، ایجاد فضای شاداب و لذت بخش یادگیری برای دانش آموزان است.

این مسوول تصریح کرد: شعار اصلی ما در آموزش وپرورش اجرای سند تحول بنیادین براساس ساحت های شش گانه آن است تا در پرتو این سند نورانی که مورد تایید رهبرمعظم انقلاب است، دانش آموزان به مراتبی از حیات طبیه رهنمون شوند.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.