به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی حبیبیان دوشنبه شب در اولین جلسه شورای اقامه نماز مهریز در سال 98 افزود: اگر نماز به عنوان یک واجب الهی در بین مردم و جوانان گسترش یابد موجب پیشگیری از ناهنجاری هاست.
وی ادامه داد: جامعه دینی و معتقد به مبانی الهی که به واجبات به خصوص نماز توجه دارد هیچگاه در مسیر گناه و فساد قرار نمی گیرد و زمینه عزت و برکت روز به روز بیشتر می شود.
این مسئول اظهار داشت: همه دستگاه های فرهنگی و آموزشی باید در کنار ستاد اقامه نماز قرار گیرند و برای گسترش این واجب الهی در بین مردم و جوانان اقدام های مناسب انجام دهند.
حبیبیان تصریح کرد: برگزاری فعالیت های فرهنگی و تشویقی و معرفی مراکز فعال و جوانان همکار در این عرصه نقش مهمی در ترویج اقامه نماز در جامعه دارد.
همچنین فرماندار مهریز با تاکید برلزوم شناخت انسان از ماهیت و هستی خود گفت: نماز یکی از راهکارهایی است که انسان می تواند از طریق آن به ذات و ماهیت اصلی خود پی ببرد.
رضا زارع زاده مهریزی با اشاره به اینکه نداشتن شناخت انسان از خالق خود سبب گمراهی و سقوط به پایین ترین درجه می شود افزود: همه ارکان نماز برای انسان ها به ویژه نسل جوان دارای درس و نکته بوده وانجام هر حرکت در نماز اعم از رکوع، سجود و سایر موارد دارای یک فلسفه و پیشینه است که امروز دانشمندان جهان به آن رسیده اند.
فرماندار مهریز با تاکید برترویج فرهنگ اسلامی به ویژه اقامه نماز در سطح جامعه به خصوص در میان نسل جوان خاطر نشان کرد: نوع رفتار، عملکرد و کردار مسئولان در این حوزه در نسل جوان جامعه تاثیرگذار و سبب ترغیب یا بی انگیزگی در آنها می شود.
همچنین دبیر ستاد اقامه نماز مهریز با اشاره به برخی اقدام های انجام شده در این ستاد در حوزه ترویج فرهنگ اقامه نماز گفت: کسب رتبه نخست استان از جهت ترویج فرهنگ نماز در سال گذشته از مهمترین افتخار در این حوزه است .
حجت الاسلام حجت قانع با قرائت قسمتی از پیام مقام معظم رهبری در اجلاس سراسری نماز افزود: عمده برنامه های فرهنگی، آموزشی ستاد اقامه نماز بر محور آموزش و پرورش، مدیران مدارس، معلمان و دانش آموزان و خانواده های آنان هستند.
وی با تاکید برنقش آموزش و پرورش و دانش آموزان در ترویج این فرهنگ بیان داشت: آموزش و پرورش همکاری خوبی در زمینه برگزاری این نشست ها در طول سال انجام داده است.
این مسئول به نقش مهم دانش آموزان در انتقال فرهنگ نماز به خانواده نیز اشاره کرد و گفت: البته کمبودهایی در این زمینه وجود دارد که نیازمند توجه ویژه مسئولان شهرستان است.
ستاد اقامه نماز مهریز در ستال های اخیر به خاطر فعالیت و انجام وظایف رتبه اول استان را کسب کرده است.
مهریز 100 مدرسه، 300 مسجد و 100 روحانی دارد.
مرکز شهرستان 55 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
7541/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.