محمدعلی شکیبا، در حاشیه برگزاری این رقابت ها به ایرنا افزود: این مسابقه در رشته‌های قرائت و حفظ عمومی قرآن، انشای نماز، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، تفسیر، مداحی، اذان و احکام برگزار شد.
وی اظهار داشت : مرحله مدرسه ای سی و هفتمین دوره مسابقه قرآن، عترت و نماز پارسال برگزار شد و در این مرحله دانش آموزان به منظور کسب سهمیه در مرحله استانی با هم رقابت کردند.
شکیبا همچنین ادامه داد: 23 نفر از فرهنگیان در چهارمین دوره مسابقات قرآن و عترت ویژه فرهنگیان در رشته های حفظ، قرائت و نهج البلاغه اسفند ماه 97 با هم به رقابت پرداختند که هفت نفر به عنوان برگزیده استانی انتخاب شدند.
معاون آموزش و پرورش ابرکوه خاطر نشان کرد: در سال تحصیلی 98-97 سه هزار و 500 دانش آموز دوره ابتدایی در طرح نهضت ملی حفظ جزء سی قرآن شرکت کردند.
شکیبا با اشاره به اینکه آموزش قرآن باید در خانه و مدرسه گسترش یابد تا چرخه تربیت قرآنی در جامعه تقویت شود، اظهار داشت: تربیت حافظان قرآنی نیاز به تلاش مضاعف معلمان و مربیان دارد.
معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش‌ و پرورش ابرکوه تصریح کرد: آموزش قرآن در دوره ابتدایی مهم است، زیرا انس ، پیوند کودکان و دانش آموزان با قرآن در پیشگیری از آسیب های اجتماعی تاثیر دارد.
هم اکنون 53 مربی پرورشی در 60 مدرسه در امور تربیتی دانش آموزان ابرکوه فعالیت دارند و افزون بر 9 هزار نفر در 107 مدرسه مشغول به تحصیل هستند.
مرکز این شهرستان 53 هزارنفری در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.