صدیقه ربیعی روز سه شنبه در حاشیه نشست کارگره اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان قزوین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تکلیف بر اساس مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در کشور به تصویب رسید و سپس به همه استان‌ها ابلاغ شد.

وی در تشریح این مصوبه اظهار داشت: واحدهای صنعتی و تولیدی باید ملزم شوند که پس از دریافت تسهیلات رونق تولید، بخشی از فرصت های شغلی را به زنان سرپرست خانوار اختصاص دهند که این موضوع در استان قزوین رعایت نمی‌شود.

ربیعی با بیان اینکه ۴۰ هزار زن سرپرست خانوار در استان قزوین وجود دارد، گفت: ۲۱ هزار نفر از این زنان، تحت پوشش نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی هستند و برای باقی مانده نیز باید حمایت لازم لحاظ شود.

این مسؤول تصریح کرد: اگر بتوانیم مصوبه‌ای در استان داشته باشیم که این الزامات رعایت شود، به طور حتم مشکل بخش اعظمی از زنان سرپرست خانوار برطرف خواهد شد.

ربیعی مانع دیگر اشتغال برای زنان را معرفی تضامین به بانک‌های قزوین اعلام کرد و گفت: طرح‌های بسیار خوبی برای اشتغال از سوی زنان سرپرست خانوار مطرح می‌شود، اما مشکل آنها در تحقق این موارد، ناتوانی در معرفی تضامین بانکی و گرفتن تسهیلات است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین تصریح کرد: مواردی بوده که یک زن برای دریافت تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی باید سه ضامن به بانک معرفی می‌کرده است، درحالی که چنین تضامینی برای یک زن سرپرست خانوار واقعا دشوار و دور از ذهن است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.