حجت الاسلام معبودی روز جمعه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه افزود: برای اولین بار در طول تاریخ پایگاه‌های بزرگ نظامی و مجهزترین تجهیزات آمریکا با ضربات سنگین سپاه پاسداران از بین رفت.
وی شهادت سپهبد سلیمانی و ابومهدی المهندس را یک دستاورد بزرگ برای جبهه مقاومت و شکست سنگین برای ترامپ ارزیابی کرد و گفت: رسانه‌های غربی امروز تحلیل می‌کنند که ترامپ به یک مرده متحرک تبدیل شده و دیگر همانند گذشته ارج و اعتبار ندارد.
حجت الاسلام معبودی با طرح این پرسش که چرا آمریکایی‌ها در چنین برهه‌ای مرتکب جنایت شدند، تشریح کرد: اولین دلیل این جنایت، این است که ترامپ قمارباز می‌خواست با این کار خودش را رییس جمهوری قوی و قدرتمند در جهان معرفی کند، چون قبلاً قاسم سلیمانی گفته بود که من حریف ترامپ هستم و قطعا نباید این سردار به دست داعش و منافقین شهید می‌شد.
این مسؤول تصریح کرد: دلیل دیگر به شهادت رساندن سردار سلیمانی این است که آمریکا به دنبال مهار ایران در خاورمیانه بود تا بتواند بهتر از قبل به ترساندن جبهه مقاومت دست بزند.
حجت الاسلام معبودی با بیان اینکه آمریکا در طول تاریخ فقط دوبار به طور مستقیم با ایران درگیر شده است، اظهار داشت: ساقط کردن هواپیمای مسافربری و حمله نیروهای نظامی در صحرای طبس تنها مواردی بود که آمریکا را به طور مستقیم مقابل ایران قرار داد اما از آن به بعد همیشه با کمک گماردگان خود یکی از نخبگان و سرشناسان کشورمان را به شهادت رسانده است.
نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها از جمعیت عزادار در مراسم تشییع شهید سردار سلیمانی تعجب کرده‌اند و می‌گویند کدام ژنرال ما این قدر ظرفیت داشت که میلیون‌ها نفر پشت سرش عزاداری کنند؟ آنها خودشان هم فهمیدند که در ایران حتی افراد بی‌دین تا چه اندازه پشت سردار سلیمانی هستند.
وی یادآور شد: قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس مجاهد بودند و هرگز نسبت به سرنوشت جهانیان بی تفاوت نبودند، به عنوان مثال حاج قاسم سلیمانی همین که فهمید در غزه و لبنان مردم تحت ستم اسراییل قرار دارند، بلند شد رفت و به فریاد آنها رسید، وقتی این سردار فهمید که زنان در حال کنیزی برای داعشیان هستند به سمت عراق و سوریه قیام کرد و همین ها بود که ایشان را در نزد خدا و مردم سربلند کرد.
در واکنش به اقدام تروریستی روز جمعه ۱۳ دی دولت دونالد ترامپ که منجر به شهادت سردار سلیمانی شد، روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه از شلیک ده‌ها موشک بالستیک به سمت پایگاه عین‌الاسد آمریکا واقع در استان الانبار عراق خبر داد.
براساس این اطلاعیه، ده‌ها موشک زمین به زمین به این پایگاه آمریکایی اصابت کرده است. انفجارها در پایگاه عین الأسد مهیب گزارش شده است.
سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی در مسیر فرودگاه بغداد به دستور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و با شلیک موشک از پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.