در این بازدید عیسی قبادی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری، سعید نبیل رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، حمیدرضا خانپور مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان و جمعی از مسوولان حضور داشتند.
استاندار قزوین در گام نخست از ۲ شرکت در حال راه اندازی و تازه به کار گرگین و پاسارگاد سنگستان در زمینه تولید انواع سنگ‌های تزئینی و ساختمانی بازدید کردند.
رضا طاهری فرماندار شهرستان تاکستان در این بازدید گفت: راه اندازی شرکت گرگین می‌تواند گام مهمی در راستای کاهش بیکاری در شهرستان باشد.
وی اظهار داشت:این شرکت با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی و نصب دستگاه‌ها با موانعی از قبیل فقدان نقدینگی و مشکلات آب و برق مواجه است که درصورت رفع این موانع زمینه اشتغال برای ۲۰۰ نفر فراهم خواهد شد.
طاهری اضافه کرد: همچنین شرکت پاسارگاد تولید کننده انواع سنگ‌های تزئینی و ساختمانی با ۸۰ نیروی کار در حال فعالیت است که تولیدات این شرکت علاوه بر مصرف داخلی به کشورهای حاشیه خلیج فارس و روسیه صادرات می‌شود.
وی افزود:این شرکت بعد از مدتی رکود مجددا وارد چرخه تولید شده و بعد از رفع مشکلات مالی و بانکی زمینه اشتغال ۱۵۰ نفر را ایجاد خواهد کرد.
طاهری در ادامه این بازدید بهبود اوضاع و شرایط تولید و اشتغال را در سطح شهرستان از جمله اهداف ستاد تسهیل عنوان کرد و افزود: این بازدید با هدف رفع موانع و مشکلات واحدهای تولید و صنعتی تدارک دیده شده است تا مشکلات شرکت‌های مذکور مرتفع شود و هر چه سریعتر شاهد بهره برداری از این شرکت‌های تولیدی و صنعتی باشیم.
وی تاکید کرد:واحدهای صنعتی که قصد افزایش تولید یا از سرگیری فعالیت داشته باشند مورد حمایت دولت و مسوولان قرار می‌گیرند به شرطی که سرمایه گذار رغبت، انگیزه و توان لازم را برای این منظور با هدف اشتغال و رونق تولید داشته باشد.
استاندار در ادامه از شرکت تولید کننده انواع ظروف پلاستیکی غذایی و شوینده‌ها که فعالیت خود را از سال ۸۷ آغاز کرده بازدید کرد.
این شرکت در حال حاضر با جذب یک سرمایه گذار خارجی از کشور اتریش و ۴۲ میلیون یورو سرمایه گذاری زمینه اشتغال ۲۰۰ نفر را ایجاد کرده است.
تولیدات این شرکت به کشورهای خاورمیانه صادر می‌شود.
مهمترین مشکل این شرکت کمبود مواد اولیه پتروشیمی، مشکل انتقال ارز، نداشتن آب لوله کشی و چاه عمیق است که قول مساعد برای رفع آنها داده شد.
مسئول ارشد استان در ادامه از یک واحد تولیدی واقع در شهرک صنعتی ایران خودرو تاکستان در زمینه تولید سیلندر و سرسیلندر بازدید کرد.
این شرکت در زمینی به مساحت ۱۴۰ هزار مترمربع و ۱۱ هزار و ۴۹۰ متر مربع زیربنا با سرمایه در گردش ۳۵۰ میلیارد ریال زمینه اشتغال ۴۰ نفر را فراهم آورده که در صورت تامین نقدینگی از محل تسهیلات با بهره مناسب امکان تکمیل ظرفیت اشتغال تا ۷۰۰ نفر در سطح شهرستان مهیا خواهد شد.
شهرستان تاکستان در ۴۵ کیلومتری قزوین واقع شده است.
قزوین چهار هزار واحد تولیدی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.