رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان روز پنجنشنبه با بیان این مطلب اظهار داشت: در ابتدای سال ۹۳ حجم سرمایه‌گذاری صنعتی استان ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان با ۳۴ هزار اشتغال مستقیم بود.

ناصر فغفوری افزود: خوشبختانه با تلاش‌های صورت‌ گرفته در چند سال گذشته، حجم سرمایه‌گذاری صنعتی استان در حال حاضر به بیش از هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسیده و واحدهای جدیدی نیز با سرمایه‌گذاری حدود سه هزار میلیارد تومان ظرف ماه‌های آتی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: تلاش استان بر این بوده که ضمن تکمیل زنجیره تولید به‌ویژه در صنایع معدنی، نساجی، برق و الکترونیک از خام‌فروشی نیز جلوگیری شود.

فغفوری افزود: استان زنجان، زنجیره کامل در نساجی از ریسندگی، بافندگی و رنگرزی را دارا بوده و یکی از واحدهای بزرگ نیز تا پایان سال جاری یا تا خرداد سال ۹۹ به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان خاطرنشان کرد: در راستای توسعه استان، احیای واحدهای تعطیل و نیمه‌تعطیل نیز در برنامه‌های استان قرار گرفته به طوری که از فروردین سال ۹۶ تا کنون هیچ واحد جدیدی به لیست واحدهای تعطیل، اضافه نشده است.

وی اظهار داشت: ۲۹ واحد در سال ۹۶ و ۱۳ واحد در سال ۹۷ به چرخه تولید بازگشته و برای سال جاری نیز ۵ واحد در نظر گرفته شده است.

فغفوری با بیان اینکه بازگشت ۲ واحد به چرخه تولید، عملیاتی شده است، یادآور شد: این ۲ واحد از حیث سرمایه‌گذاری و اشتغال، چند برابر واحدهای احیا شده قبلی هستند.

۹۵۵۶/۸۰۶۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.