هدایت الله جمالی پور روز چهارشنبه در سیزدهمین کارگروه ستاد تنظیم بازار کالاهای اساسی استان قزوین افزود: در بیشتر مواقع قیمت یک کالا در ۲ مغازه تفاوت دارد و لازم است برای جلوگیری از این پدیده در این رابطه دستگاه‌های نظارتی ورود پیدا کنند.

وی با بیان اینکه همه مدیران دستگاه های ذیربط در رابطه با هرج و مرج در بازار باید پاسخگو باشند،اظهار داشت: اگر مسؤولی در این رابطه غفلت کند، کل جامعه تاوان می‌دهد و متاسفانه بیشتر مشکلات گرانی در حوزه گوشت و کالاهای ضروری مردم ناشی از همین بی‌دقتی و غفلت بازرسان است.

جمالی پور بر توزیع عادلانه امکانات رفاهی و اجتماعی تاکید کرد و افزود: حتی اشخاص ثروتمند در جامعه ای که با مشکلات مختلف اقتصادی روبروست، دچار مشکل می شوند و حس امید و نشاط واقعی زمانی حاصل می‌شود که همه اقشار جامعه از امکانات اجتماعی و رفاه مناسب برخوردار باشند.

استاندار قزوین با بیان اینکه مسؤولان نباید اجازه دهند واسطه گری در بازار شکل بگیرد،گفت: همه دستگاه‌ها باید دقت کنند تا یک محصول و کالا به درستی و بدون واسطه گری به دست مردم برسد که این مهم برعهده دستگاه‌های اجرایی و قضایی است.

جمالی پور تاکید کرد: مسؤولان یقین داشته باشند که تصمیمات ستاد تنظیم بازار بر روی اقشار مختلف اجتماعی تاثیر می‌گذارد و اعضای این ستاد همه موظف هستند به صورت میدانی در بازار نظارت کرده و سریعا تخلفات را گزارش کنند.

استاندار قزوین در ادامه صحبت‌های خود به موضوع میوه شب عید اشاره کرد و گفت: توزیع میوه شب عید بسیار مهم است و پیمانکارانی که برای تامین و توزیع این موضوع انتخاب می‌شوند باید صلاحیت لازم را داشته و با محوریت شهرداری‌ها و سازمان تعاون روستایی فعالیت کنند.

جمالی پور همچنین در بر توزیع مناسب و عادلانه کپسول گاز در شهرستان‌های استان تاکید کرد و گفت: در همین رابطه باید کمیته گازرسانی در شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران تشکیل شود تا پس از مشخص کردن سهم هر شهرستان، مازاد ظرفیت کپسول‌ها به شبکه اصلی توزیع برگردد.

استاندار قزوین تاکید کرد: توزیع نامناسب کپسول‌های گاز در هیچ یک از روستای استان  قابل پذیرش نیست.

جمالی پور خاطرنشان کرد: همه تریبون‌ها اکنون از گرانی صحبت می‌کنند و لازم است که یک گزارش جامع از بازار تهیه شود تا با متخلفان قاطعانه تر برخوردار شود.

استاندار قزوین یادآور شد: انتظار ما از سازمان‌های بازرسی و نظارتی این است که روزانه و مستمر روی واحدهای صنفی رصد کنند و اجازه ندهند تا مردم در بازار متضرر شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.