به گزارش ایرنا، اسدالله درویش امیری روز شنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان زنجان افزود: فاصله قیمت تولید محصولات کشاورزی با نرخ عرضه محصول در بازار تفاوت چشم گیری دارد و این موضوع فقط در ایران قابل مشاهده است.
وی یادآورشد: یکی از راه های کنترل نرخ محصولات کشاورزی و کاهش قیمت این کالاها در بازار راه اندازی مراکز عرضه مستقیم محصولات کشاورزی بدون حضور واسطه هاست.
درویش امیری اظهار کرد: در این مراکز کشاورزان به طور مستقیم وارد می شوند و اقدام به عرضه محصولات می کنند و در این میان بیشترین سود عاید کشاورز می شود و مصرف کننده هم با کمترین نرخ محصول مورد نیاز را خریداری می کند.
استاندار زنجان گفت: انتظار می رود شهرداری در راه اندازی این مراکز عرضه دست به کار شود تا به دنبال آن شاهد تفاوت 300 درصدی نرخ محصولات کشاورزی در سطح استان نباشیم.
وی خاطرنشان کرد: شهرداری باید در این زمینه برنامه راهبردی و کارآمد داشته باشد و مسئولان ذیربط برای اجرای آن وارد میدان شوند.
درویش امیری به تفاوت نرخ میان دام زنده و گوشت قرمز عرضه شده در بازار زنجان اشاره کرد و ادامه داد: قیمت گوشت قرمز در این استان باید از میانگین کشوری پایین تر باشد و مسئولان مربوطه برای تحقق این موضوع اقدامات لازم را انجام دهند.
استانداری زنجان گفت: ستاد تنظیم بازار تمام تلاش خود را باید تمرکز بر پشتیبانی از تولیدکنندگان قرار دهد و برای فعالیت آنها چارچوب تعیین کند.
وی اضافه کرد: از سوی دیگرستاد تنظیم بازار باید با رصد قیمت ها و نظارت بر بازار، از تولیدکننده و مصرف کننده حمایت کند تا اجحافی در حق آنان نشود.
درویش امیری ابراز کرد: از سوی دیگر ستاد تنظیم بازار از هم اکنون آماده تهیه اقلام مورد نیاز و میوه شب عید زنجانی ها شود تا در پایان سال، استان با مشکل تامین اقلام ضروری مردم مواجه نشود.
قیمت گوشت قرمز گوساله در زنجان 1800 تومان از میانگین کشور و 900 تومان از میانگین 9 استان همجوار خود بیشتر است.
آخرین مصوبه ستاد تنظیم بازار برای تعیین قیمت عرصه گوشت قرمز گوسفندی و گوساله به سه سال قبل با نرخ 320 هزار ریال بر می گردد.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.