ایرج حریرچی روز سه شنبه در حاشیه آیین تکریم و معارفه روسای سابق و جدید دانشگاه علوم پزشکی قزوین در جمع خبرنگاران افزود:از نظر تامین داروهای خاص هیچ کمبودی در کشور نداریم البته درباره بعضی از داروها که در داخل کشور به اندازه کافی تولید دارند و ورود مشابه خارجی آنها ممنوع شده به صورت کاذب این احساس وجود دارد که کمبود دارند در حالی که چنین نیست.

  وی اضافه کرد: ما در برخی موارد خاص دچار قاچاق معکوس دارو هستیم به این دلیل که در کشور دارو را با ارز دولتی به صورت ارزان در اختیار می گذاریم و از همین طریق گروه هایی در کشور به وجود آمده اند که برخی داروها را با قیمت ارزان به کشورهای خارجی می دهند.

حریرچی افزود: به منظور مقابله با چنین اقداماتی هماهنگی های لازم به عمل آمده که بیماران شناسایی شده و داروهای مورد نیاز آنها در داروخانه های منتخب عرضه شود و همین باعث می شود برخی فکر کنند دارو در کشور کمیاب شده است.

قائم مقام وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی افزود: به مردم اطمینان می دهیم ذخیره استراتژیک  دارویی کشور برای مدت طولانی وجود دارد اما می خواهیم این داروها به مصرف کننده واقعی برسد.

وی همچنین گفت: در سال جاری طرح پیشگیری از پوسیدگی دندان در دانش آموزان ششم ابتدایی در حال اجراست و هم اکنون با اجرای این طرح برخی از استان ها به طور 100 درصد به دندان های عاری از پوسیدگی رسیده اند.

حریرچی با بیان اینکه یکی ازکارهای انجام شده در وزارت بهداشت ارایه خدمات مطابق با استطاعت مردم است،افزود: در این راستا در مناطق روستایی برای دانش آموزان ابتدایی و مادران باردار خدمات ارزان قیمت دندانپزشکی در بخش دولتی ارایه می شود و در آینده با استفاده از سه هزار یونیت دندانپزشکی در ساعات عصر و شب این خدمات توسعه خواهد یافت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.