دکتر قباد محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ضروری است در خصوص منشاء تهیه مواد آرایشی و بهداشتی و نیز نحوه نگهداری آنها در انبارهای شرکت های پخش نظارت لازم صورت گیرد تا از بروز مخاطرات احتمالی جلوگیری به عمل آید.

وی اظهار داشت: یکی دیگر از مشکلات این حوزه فعالیت شرکت های توزیع لوازم آرایشی و بهداشتی و نیز برخی دیگر از کالاهای سلامت محور به صورت هرمی است که بسیاری کالاهای عرضه شده توسط این گروهها قاچاق و یا غیرمجاز است که لازم است در این خصوص نیز راهکارهای مناسبی درنظر گرفته شود.

او همچنین با اشاره به اختصاص  ارز دولتی به واردات دارو گفت: باتوجه به اختصاص ارز دولتی به برخی از داروهای وارداتی و اختلاف قیمتی که از این بابت بوجود آمده است اقدام به قاچاق معکوس دارو یعنی خروج دارو از کشور بیشتر دیده می شود و برخی از داروهای خاص متاسفانه از شبکه رسمی توزیع خارج شده و به کشور مجاور قاچاق می شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: به تازگی مدیریت نظارت بر دارو و مواد تحت کنترل این معاونت با تمرکز بیشتری به بحث قاچاق معکوس دارو می پردازد که این مورد هم جای بحث و تعامل و همکاری بیشتری دارد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق است.

این استان ۲ مرز رسمی و پنج بازارچه مرزی دارد و کالاهای قاچاق از معابر غیررسمی این استان وارد کشور می شود.

۳۰۳۳/۸۰۶۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.