«محمدرضا شانه‌ساز» روز سه‌شنبه در حاشیه آیین بهره‌برداری از خط تولید جامدات دارویی شرکت بهستان ساوه در جمع اصحاب رسانه، اظهار داشت:‌ تولید ۳۰۰ قلم دارو با مواد اولیه داخلی در دستور کار است و در این راستا سه طرح مشترک با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،‌ ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و حوزه فناوری وزارت بهداشت دنبال می‌شود.

وی گفت: هر ماه یک شرکت داروسازی با حضور مقام عالی وزات در کشور آغاز به‌کار می‌کند و در کنار آن‌ها طرح‌های مرتبط دیگری نیز به بهره‌برداری می‌رسد که نشان از اراده متخصصان، صنعتگران و اصحاب تولید داخلی در زمان تحریم دارد.

شانه‌ساز عنوان کرد: ایرانیان دارای سابقه فرهنگی غنی و دانش و اراده فوق‌العاده‌ای هستند و با اتکا به این داشته‌ها می‌توان هر داروی جدیدی که در دنیا تولید می‌شود را در مدت حداکثر ۲ سال بومی‌سازی کرد و تولید اقلام دارویی گواهی بر این مدعا است.

وی ادامه داد: روند رو به رشد تولید دارو در کشور بر اساس برنامه کار وزارت بهداشت دنبال می‌شود و قرار است در عرصه‌های مختلف از جمله داروهای هایتک،‌ نانو، شیمیایی و طبیعی تدام یابد.

مدیر اجرایی قرارگاه تامین واردات مواد اولیه صنعت داخلی و داروهای ساخته شده و تجهیزات پزشکی مورد نیاز کشور، افزود: در عرصه تولید مواد اولیه دارویی نیز طرح‌های متنوعی در دست اقدام است و تلاش می‌شود که به سرعت به تولید نهایی برسد.

شانه‌ساز  افزود: تخصیص ضریب آر ان دی در قیمت تمام شده دارو  که اعداد کوچکی است می‌تواند گردش علمی صنایع دارویی،‌ شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز پژوهشی و همچنین تقویت میان دانشگاه و حوزه تولید دارو را افرایش دهد و این کار کلید خورده است.

سرپرست سازمان غذا و داروی کشور گفت: سیاست وزارت بهداشت و درمان تولید دارو با اتکا به توان داخل است و توان تولید ۹۹ درصد داروهای مورد نیاز مردم در داخل کشور وجود دارد اما ۹۷ درصد از این نیازها در داخل تامین می‌شود.

با حضور وزیر بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی خط تولید جامدات داوریی شرکت بهستان ساوه با ظرفیت سالانه ۵۰۰ میلیون عدد انواع قرص و کپسول در یک شیفت کاری و اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم برای ۱۲۰ نفر به بهره‌برداری رسید.

۹ شرکت داروسازی در ساوه به فعالیت اشتغال دارند.

/۶۰۱۳/۶۵۳۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.