منوچهر حبیبی روز چهارشنبه در شورای اطلاع رسانی استان قزوین افزود: پایش رسانه‌های استان این امکان را فراهم می‌کند تا رسانه‌های فعال، اثرگذار، دقیق و کارآمد شناسایی شده و از ظرفیت آنها بیشتر و بهتر استفاده شود.
وی در خصوص دعوت از خبرنگاران در بازدیدها، افتتاحیه‌ها و نشست‌های خبری نیز اظهار داشت: هرگونه اقدام در این خصوص باید با اداره کل ارشاد و خانه مطبوعات استان هماهنگ گردد تا جلوی آشفتگی و بی برنامگی در این زمینه گرفته شود.
حبیبی با بیان اینکه باید برای رسانه‌ها در شرایط بحرانی، خط و مشی ویژه ای تدوین کرد، اظهار داشت: در سیل خوزستان مدیریت رسانه‌ای خوبی صورت گرفت و با اینکه میزان خسارات آن به مراتب بیشتر از سیل استان گلستان بود، اما اثرات منفی کمتری در افکار عمومی بر جای گذاشت.
معاون سیاسی استاندار قزوین در ادامه به اهمیت رسانه اشاره کرد و گفت: متاسفانه مدیران ما رسانه گریز هستند و سواد رسانه‌ای لازم را ندارند درحالیکه باید با افزایش سواد رسانه ای برای تقویت میزان پاسخگویی و اطلاع رسانی در خصوص خدمات و دستاوردها اقدام کنند.
حبیبی تصریح کرد: پاسخ به تشویش اذهان عمومی، واکنش به شبهات و ابهامات و برخی القائات وظیفه رسانه است که اگر به درستی و به موقع انجام نشود، افکار جامعه تحت تأثیر منفی قرار می‌گیرد.
وی اظهار داشت: خبرنگاران باید تلاش کنند تا در اطلاع رسانی نتیجه نشست‌ها، شوراها و کارگروه‌های استانی به دنبال امیدآفرینی در جامعه باشند.
معاون استاندار، اطلاع رسانی را کار بسیار ظریف و حساسی دانست و عنوان داشت: در مقابل کارهای سختی که از سوی خبرنگاران انجام می‌شود، درآمد آنها بسیار پایین است و در برخی موارد شاهد هستیم که خبرنگاری به شغل دوم افراد تبدیل شده است.
حبیبی در ادامه صحبت‌های خود به انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: ۲۰ هزار نفر در قزوین درگیر امور انتخابات هستند و همه باید تلاش کنند تا میزان کاستی‌ها در جریان برگزاری انتخابات کاهش یابد.
وی به افزایش ۴۶ درصدی داوطلبان مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت:آمارها نشان می‌دهد که مردم برای مشارکت سیاسی در انتخابات شرکت داشتند و می‌خواهند در سیاست‌های کلان کشور دخیل باشند.
حبیبی خاطرنشان کرد: صدای بوق‌های ناامید کننده دشمن در عرصه‌ انتخابات افزایش یافته و لازم است که رسانه‌ها در راستای افزایش شور انتخاباتی وارد عمل شوند.
معاون سیاسی استاندار قزوین یادآور شد: شاید برخی جریان‌های سیاسی در جامعه منتقد شیوه حکومت باشند، اما همه به اصل نظام اعتقاد دارند و باید برای افزایش مشارکت سیاسی مردم تلاش کنند.  
استان قزوین حدود ۵۰ نشریه مکتوب و ۱۵ خبرگزاری و پایگاه خبری دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.