مریم بهروزی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس نقشه‌های پیش‌یابی و تصاویر ماهواره‌ای، از نخستین ساعات امروز با ورود سامانه بارش‌زا، انتظار قابل ملاحظه‌ایی از میزان بارش‌ها در سطح استان می‌رود که در مناطق کوهستانی و سردسیر، ارتفاعات، قلل و گردنه‌ها بارش به صورت برف خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه بارش برف و باران تمامی سطح استان را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد، تاکید کرد: با توجه به حجم بارش‌ها، آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، لغزندگی سطح جاده‌ها و کاهش دید افقی به ویژه در مناطق کوهستانی دور از دسترس نخواهد بود.

این کارشناس هواشناسی اضافه کرد: با توجه به خروج این سامانه بارشی از اواخر وقت فردا /سه شنبه/ طی امروز و فردا شاهد کاهش دمای هوا، به خصوص دمای روزانه در سطح استان از ۶ تا ۱۰ درجه سانتیگراد خواهیم بود.

به گفته وی، صرفه‌جویی در مصرف حامل‌های انرژی، خودداری از صعودهای زمستانی، احتیاط در رانندگی، تنظیم دمای انبارها، گلخانه ها، مراکز دامداری و مرغداری توصیه می‌شود.

بهروزی یادآور شد: در شبانه روز گذشته آوج با ۲ و رازمیان در بخش رودبار الموت غربی با ۲۱ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و سردترین مناطق استان بودند و دمای شهر قزوین نیز در این مدت ۵ تا ۱۵ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.