رییس اداره عشایر استان قزوین روز چهارشنبه در جریان دیدار استاندار با رئیس سازمان عشایر ایران افزود: عشایر در زنجیره تولید محصولات لبنی و گوشت نقش مهمی ایفا می کنند.

بهزاد غیاثوند با بیان اینکه طی سال های اخیر با سوخت رسانی، تهیه مخازن آب شرب و دام و اهدای پنل های برقی خدمات خوبی به عشایر استان قزوین ارایه شده است،اظهار داشت: ساماندهی و بهسازی راه های ایل رو نیز در اولویت قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: تاکنون ۲۶۰۰ کیلومتر راه ایل رو و عشایری در استان مورد شناسایی قرار گرفته است.

غیاثوند با بیان اینکه ۲۳۰۰ خانوار عشایری در استان شناسایی شده اند،افزود: بیشتر ایلات استان در الموت، طارم سفلی و کوهین سکونت دارند.

رییس اداره عشایر استان قزوین اظهار داشت: مدارس عشایری در سه بخش طارم سفلی، الموت و کوهین آموزش به فرزندان این قشر را برعهده دارند و برای ارایه خدمات بهداشتی و درمانی به این قشر نیز با دانشگاه علوم پزشکی به توافق رسیده ایم.

مدیرکل امور روستایی استانداری قزوین نیز در این نشست گفت: از ظرفیت دهیاری ها برای ارایه خدمات به عشایر استان استفاده شده است.

اکرم نجفی در ادامه از طرح این اداره کل برای ایجاد حوزه گردشگری عشایر خبر داد و گفت: تلاش داریم تا با این طرح و همچنین اجرای طرح های اشتغالزا، اقتصاد عشایر در استان قزوین را تقویت کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.