مرتضی علیخانی روز سه‌شنبه در نخستین اجلاس زنان بازرگان کشور که در قزوین برگزار شد افزود: قزوین به جهت قرار گرفتن در مسیر غرب به شرق کشور، موقعیت آب و هوایی مناسب و نزدیکی به تهران از ظرفیت های عظیمی در سرمایه‌گذاری صنعتی، کشاورزی و گردشگری برخوردار بوده و تاکنون هیچ مشکلی برای استقبال و حمایت از سرمایه گذاران نداشته است.
وی اضافه کرد: این استان در حال حاضر در تولید بسیاری از محصولات از جمله صنایع کاشی و سرامیک ، لوازم خودرو و لبنیات و سایر محصولات که در آن سرمایه گذاری شده دارای برند معتبر بوده و از قطب های کشور است.
علیخانی در ادامه از افزایش ۱۷ درصدی سرمایه گذاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در قزوین خبر داد و گفت: همچنین در این مدت  واردات محصول از کشورهای دیگر ۱۵ درصد کاهش داشته است.

وی اظهار داشت: پیش از تحریم اقتصادی علیه ایران ۱۲۵ مجوز سرمایه‌گذاری خارجی در انرژی خورشیدی در قزوین صادر شد که پس از تحریم گرچه تعداد آنها کاهش یافت اما کماکان در انرژی بادی و خورشیدی ظرفیت های خوبی در این استان موجود است و مقدمات راه اندازی شهرک انرژی خورشیدی نیز در حال پیگیری است.
علیخانی افزود: همچنین با توجه به ظرفیت قزوین در پخت شیرینی سنتی که متاسفانه آنطور که باید در کشور معرفی نشده، طرح احداث شهرک شیرینی  در آزادراه قزوین زنجان در زمینی با مساحت ۲۸ هزار متر مربع در حال پیگیری است.

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری قزوین به نقش ویژه زنان در عرصه های اقتصادی اشاره کرد و افزود: بانوان ما به ویژه در سال‌های اخیر نشان داده‌اند که در انجام فعالیت های اقتصادی توانایی بالایی دارند.

جمعی از  اعضای کانون های زنان بازرگان کشور به منظور بازدید از ظرفیت های صنعت استان قزوین امروز سه‌شنبه به این استان سفر کردند.

در پایان این نشست تفاهم همکاری بین کانون زنان بازرگان و پارک علم و فناوری استان قزوین امضاء شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.