رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد، ۳۸ پزشک عمومی و ۲۵۲ پزشک متخصص و فوق تخصص در بیمارستان‌های دانشگاهی فعالیت دارند.
منوچهر مهرام افزود:نسبت تعداد پزشک عمومی به ۱۰ هزار نفر جمعیت در استان قزوین ۴.۱، برای پزشک متخصص و فوق تخصص به ازای ۱۰ هزار نفر جمعیت ۴.۷ و در مجموع  ۸.۸ است.
وی در خصوص نحوه توزیع پزشکان اضافه کرد: پزشکان طرحی و متعهد خدمت به استان‌ها از تهران و وزارت بهداشت توزیع می‌شوند و به طور معمول فرایند توزیع متخصصان به نام بیمارستان مشخص در استان صورت می‌گیرد.
مهرام ادامه داد: در مواردی هم توزیع پزشکان در سطح استان انجام می‌شود ولی باید دقیقا محل خدمت طرح و تعهدات به وزارت بهداشت اعلام شود.
وی با اشاره به کمبود شدید برخی تخصص‌ها مانند رادیولوژی و سونوگرافی در بخش دولتی گفت: این یک مشکل کشوری و حاصل برنامه ریزی وزارت بهداشت است که البته پیش بینی می‌شود در سال‌های آینده تعدیل یابد.
مهرام افزود: در کنار این مساله، مشکل بزرگتر این است که به دلیل پرداخت نشدن حقوق و مزایای پزشکان و تاخیر چند ماهه در این پرداخت‌ها تعداد بسیاری از پزشکان، گزینه‌های دیگر از قبیل خروج از بخش دولتی، مهاجرت یا اشتغال در بیمارستان‌ها و مطب‌های خصوصی را پیش روی خود قرار داده‌اند.
استان قزوین دارای ۱۶ بیمارستان دانشگاهی، تامین اجتماعی، خصوصی و خیریه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.