دکتر محمدرضا نیکبخت روز یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران خرم آباد در تالار ابن سینا بیمارستان شهید رحیمی بیان کرد: طرح توزیع پزشک متخصص هرساله در مهر و آبان ماه انجام می شود و لرستان وضعیت خوبی به لحاظ تعداد پزشک متخصص به ویژه در مناطق محروم ندارد و امیدورایم با پیگیری های مسئولان استان نسبت به کمبودهای متخصصان در لرستان توجه ویژه شود.

وی افزود: طرح بسیج ملی فشار خون در این استان اجرا شد و افراد ۳۰ سال به بالا غربالگری شدند که نشان داد بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر دچار پیش فشار خون و استعداد ابتلا به فشار خون هستند.

وی افزود: ۷۴ هزار نفر در استان فشار خون دارند و ارجاع به مراکز بالاتر تنظیم فشارخون شدند.

نیکبخت  به وقوع سیل فروردین ماه سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت: تیم های اعزامی دانشگاه علوم پزشکی استان به مناطق سیلزده اقدامات مطلوبی انجام دادند و ۵۵۲ تیم بهداشتی به این مناطق اعزام شد و ۳۴ هزار و ۹۰۵ نفر توسط این افراد ویزیت شد.

وی در خصوص تامین سیستم سرمایشی بیمارستان پلدختر بیان کرد: اعتبار تامین شده است و راه اندازی این سیستم در حال انجام است.

وی افزود: بحث برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع از اولویت های وزارت بهداشت است که در استان در حال انجام است و ۹۰ درصد جامعه استان در سامانه سیب ثبت نام شده است.

وی اظهار داشت: قرارگاهی با حضور حوزه های مختلف برای برطرف نمودن مشکلات و کمبودها در این دانشگاه ایجاد شده است.

استخدام دانشگاه علوم پزشکی لرستان فقط بر اساس برگزاری آزمون انجام می شود

نیکبخت بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان هیچگونه ظرفیت جذب نیرو ندارد و غیر از مسائل پزشکی هیچگونه استخدامی در این دانشگاه انجام نمی شود.

وی با اشاره به اینکه در آبان ماه یا آذرماه سال جاری اعلام  استخدام نیروهای جدید می شود، اظهار داشت: در این استخدام نیروهای پرستار، دارویار، بهیار، کادر فوریت های پزشکی و... را جذب خواهیم کرد.

وی یادآور شد: ۱۷۰ تا ۱۸۰ نفر استخدام می شود و نحوه جذب افراد نیز بر اساس آزمون است.

دانشگاه علوم پزشکی لرستان از راه اندازی مرکز فوریت های دارویی هلال احمر استقبال می کند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی لرستان  با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی آمادگی مجوز راه اندازی مرکز فوریت های دارویی  به هلال احمر را دارد، اظهار داشت: داروخانه هلال احمر باید داروهای ویژه و دارای فوریت را برای استان تامین کند در غیر اینصورت  به اندازه کافی داروخانه برای فروش داروهای معمولی در استان وجود دارد.

نیکبخت با بیان اینکه بسیاری از دکترهای داروساز فارغ التحصیل منتظر مجوز داروخانه هستند، عنوان کرد: هلال احمر اگر می خواهد داروهای  فوریت دار ویژه و ضروری را بیاورد دانشگاه استقبال می کند.

وی بر لزوم تعطیلی داروخانه های شبانه روزری غیر فعال تاکید کرد و گفت: پس از نظارت های مجدد در صورت مشاهده اینگونه موارد تعطیل شوند و به متقاضیان داروخانه های شبانه روزی واگذار شوند.

وی با اشاره به اینکه پیمان ها و قراردادهای کاری دانشگاه علوم پزشکی را قبلا به ۲ پیمانکار تحت عنوان خیرین دادند، گفت: امکان اجرای صد پروژه سخت است،  نمی تواند سرکشی و رسیدگی کند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی لرستان یادآور شد: در سیاست های جدید دانشگاه اینگونه پیمان نمی بندیم و سعی بر این است پروژه ها و طرح ها را به افراد مختلف واگذار کنیم.

/۶۰۶۰/۷۲۷۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.