آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین اظهار داشت: ملت های مسلمان منطقه باید نسبت به توطئه دشمنان به ویژه آمریکا هوشیار تر باشند.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین همچنین خاطرنشان کرد: مسئولان ما باید دقت کنند که در مقابل پیشنهاد جدید آمریکا برای مذاکره محکم بایستند و نسبت به توطئه جدید آنها هوشیار باشند.

وی افزود: در مقابل پیشنهاد جدید مذاکره از سوی دولتمردان آمریکایی باید جدی ایستاد و نباید گذاشت که حیثیت نظام زیر سوال رفته و دشمن احساس کند که با ساده لوحان طرف است.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: مسئولان ما نباید زبانشان در مقابل دشمنان اسلام و انقلاب کوتاه باشد و اگر این چنین است نباید صحبت‌های خودشان را به پای نظام و انقلاب بگذارند.

وی به زمان مذاکره با کشورهای ۵+۱ اشاره کرد و اظهار داشت: در همان زمان قرار بود که تحریم‌ها به کل برداشته شده و حق هسته‌ای ما در دنیا به رسمیت شناخته شود، اما هیچ کدام از این موارد محقق نشد و متاسفانه برخی مسئولان به جای گزارش به مردم به دنبال FATF رفتند.

آیت الله عابدینی همچنین گفت: در سال‌های گذشته مذاکره با آمریکا موجب شد تا از نظر فناوری هسته‌ای عقب بمانیم.

آیت الله عابدینی به بخشی از سخنان رهبر معظم انقلاب در رابطه با موضوع وحدت بین شیعه و سنی اشاره کرد و ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند که اگر کسی به نام اسلام و شیعه موجب تفرقه بین مذاهب شود، دین او اسلام آمریکایی و شیعه انگلیسی است و ما تنها دین و مذهبی را می‌پذیریم که اهل تسنن را برادران خودشان بدانند و به آنها تکریم و احترام کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین سپس به جایگاه ارزشمند نماز جمعه در جامعه اشاره کرد و گفت: امروز نماز جمعه مورد هدف منافقان قرار گرفته است و مدام علیه این جایگاه ارزشمند اجتماعی و مذهبی توطئه پردازی می‌کنند.

آیت الله عابدینی همچنین به میلاد حضرت رسول اکرم (ص) اشاره کرد و گفت: در اسلام وحدتی ارزشمند است که توحیدی باشد و مسلمانان به وحدت‌هایی نظیر مجمع جهانی اهل بیت توجه می‌کنند که در راستای وحدت و تقریب مذاهب است.

امام جمعه قزوین در ادامه سخنان خود همچنین به رویه قوه قضاییه در راستای دفاع از حق اشاره کرد و گفت: رییس این قوه به مسئولان قضایی و دادستان ها تاکید کردند که مبادا کسی از فساد سخن بگوید و به جای برخورد با فساد با آمر به معروف و نهی از منکر برخورد کند.

آیت الله عابدینی سپس با تاکید مجدد به حقانیت خاطرنشان کرد: امام علی (ع) معتقد است آنکس که می‌تواند حق را بگوید، نباید به خاطر منافع شخصی از گفتن آن خودداری کند، چون که خداوند حق گویان را بیمه کرده و بر روزی آنها می‌افزاید.

امام جمعه قزوین در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه زیاده روی در مصرف انرژی و غذا جزو منکرات محسوب می‌شود، یادآور شد: کشاورزان دقت کنند با استفاده از امکانات جدید و پرهیز از غرقابی کردن زمین موجب حفظ منابع آبی شده و از نعمت‌های خدادادی پاسداری کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.