مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قزوین روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۲۸۸ دستگاه خودرو در ادارات راهداری و حمل و نقل استان قزوین وجود دارد که از این میان ۲۰۰ دستگاه سنگین و نیمه سنگین شامل لودر، بیل و کامیون هستند.

جواد حق لطفی با بیان اینکه تامین سوخت این خودروها برای با چالش عمده مواجه شده است،اظهار داشت: ابتدای هر سال قرارداری با شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منعقد می شد و بر اساس نوع خودروها سهمیه سوخت ماهانه مورد استفاده قرار می‌گرفت، اما اکنون اگر سوختی درون مخزن مانده و مصرف نشده باشد، شرکت پخش این مقدار را از محاسبه کرده و از سهمیه پرداختی کسر می‌کند.

وی به افزایش ۲ برابری مصرف سوخت در زمستان اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به فرارسیدن فصل سرما و همچنین احتمال حوادث غیرمترقبه در استان باید تعادل سوخت رسانی در ادارت راهداری شهرستان‌های استان رعایت شود و شاهد کمبود سوخت برای ماشین آلات نباشیم.

حق لطفی تصریح کرد: درحال حاضر ادارات راهداری بویین زهرا، آبیک، الموت و البرز با مشکل مواجه شده‌اند و گاهی پیش آمده که برای سوخت رسانی به ماشین آلات مستقر در این ادارات با نیسان و خودروی کشنده از دیگر نقاط استان سوخت ارسال کرده‌ایم.

این مسئول با مخالفت پیشنهاد احداث مخزن مجزا در کنار مخزن اصلی در ادارات راهداری، تشریح کرد: خریدن مخزن ذخیره برای ادارات راهداری هزینه بر است و چون مخازن راهداری با هدف جلوگیری از یخ زدگی در زیرزمین احداث می شود، بنابراین احداث مخزن ذخیره اقدام منطقی به نظر نمی رسد.

مجموعه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین در ۲۶ پایگاه شامل ۹ اداره و ۱۷ راهدارخانه مستقر هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.