نیره پیروزبخت روز یکشنبه در آیین تجلیل از واحدهای نمونه استاندارد و بزرگداشت روز جهانی استاندارد که در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد، افزود: مقوله استاندارد در دنیا مفاهیم و تعابیر مختلفی دارد و با مصادیق متفاوتی نیز در ارتباط است.
وی با بیان اینکه قانون استاندارد در کشور قدیمی نبوده و فعالیت‌های این سازمان نیز تاریخ گذشته نیستند، افزود: ایران در بین ۱۶۳ کشور، رتبه ۲۱ و در بین کشورهای آسیایی نیز رتبه سوم را دارد.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران تصریح کرد: در بین ۱۶۳ کشور، ۱۵ نفر برای هیات مدیره فنی ایزو انتخاب شده‌اند که یکی از آنها خانمی ایرانی است.
این مسئول با اشاره به اینکه در راهبردها و استراتژی‌ها بحث استاندارد همیشه نمایان بوده و به آن پرداخته شده است، گفت: در استراتژی سازمان بین‌المللی ایزو، به صراحت اعلام شده که اگر صنعتگران از استاندارد استفاده نکنند، محکوم به فنا هستند.  
پیروز بخت اظهار داشت: از تمام واحدهای تولیدی درخواست می‌کنیم استاندارد را مقوله‌ای برای توسعه کار خود بدانند.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران تصریح کرد: طی ۲ سال اخیر اعلام کردیم که ما مشاور واحدهای صنعتی هستیم و نقش پلیس را نداریم اما خط قرمز ما سلامت و ایمنی مردم است و در مقابل افراد سودجو می‌ایستیم.
پیروزبخت عنوان کرد: سازمان ملی استاندارد سه سال متوالی در مقابل ورود ذرت‌های آلوده ایستاد و اجازه نداد ذراتی که سلامت و ایمنی مردم را به خطر می‌اندازند وارد کشور شوند.  
وی خاطرنشان کرد: صنعتگران و تولیدکنندگان باید بدانند که استاندارد در کنار آنها است و به آنها کمک می‌کند.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به اینکه امروز در حال قدم گذاشتن در انقلاب صنعتی چهارم هستیم، گفت: سازمان ملی استاندارد در حوزه‌های استارت‌آپی و فناوری اطلاعاتی ورود یافته است و قطعا در این حوزه نیز کمک و یاور صنعتگران خواهد بود.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به صدور گواهی حلال در کشور، گفت:حضور بسیاری از علما برای اینکه بحث حلال در کشور به جریان افتاده و جایگاه خود را در بین کشورهای اسلامی بیابد، بسیار اثرگذار بوده است.
پیروزبخت تشریح کرد: ما به دنبال این هستیم که به جز استاندارد تشویقی و اجباری، گواهی ارزیابی انطباق و تایید صلاحیت به برخی محصولات داده شود آنچنانکه هم اینک این گواهی به محصولات دانش بنیان و مشاغل خانگی و روستایی داده می‌شود.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: فعالیت‌های سازمان ملی استاندارد به این چند موضوع محدود نمی‌شود و ما نیز در حال گذر از دیدگاه سنتی به رویکرد نوین هستیم.
وی خاطرنشان کرد: لازم است که از استاندارد به کیفیت و از کیفیت به فضای رقابت جهانی برسیم اما هنوز در مسیر دستیابی به کیفیت قرار داریم.
پیروزبخت با بیان اینکه این سازمان کاملاً فرا بخشی و حاکمیتی است، خاطرنشان کرد: ضروری است که نگاه‌ها به این سازمان تغییر کند زیرا وظایف سازمان استاندارد بسیار گسترده‌تر شده است.
استان قزوین حدود چهار هزار واحد تولیدی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.