سیروس صارمی روز یکشنبه به مناسبت روز جهانی استاندارد و مراسم تجلیل از واحدهای نمونه استاندارد استان که در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد، افزود: انسان‌ از همان ابتدای خلقت و از زمانی که اطلاعات خود را برروی سنگ‌ها می‌نگاشت تا امروز که از دستگاه‌ها و برنامه‌های نوین چند رسانه‌ای بهره‌مند است، تلاش دارد تا اطلاعات و دانش خود را به طور کامل به نسل‌های آینده نیز منتقل کند.

به گفته وی، انتقال اطلاعات دقیق و کامل به نسل آینده بدون شک موجب گسترش علم و آگاهی و همچنین افزایش سطح کیفی تولیدات می‌شود.

صارمی با بیان اینکه امسال نیز همانند سال‌های گذشته فرآیند انتخاب واحدهای تولیدی در سراسر کشور انجام شده، خاطرنشان کرد: متاسفانه واحدهای تولیدی استان قزوین جزو واحدهای برتر کشوری نبوده‌اند.

مدیرکل استاندارد استان قزوین اضافه کرد: تجلیل از واحدهای تولیدی برتر، تقویت و توسعه دفتر پژوهش استاندارد از جمله اهداف اجرایی در سطح استان هستند که باید مورد پیگیری جدی قرار گیرند.

 کالای قاچاق، تولیدکنندگان را خلع سلاح کرده است

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین نیز در این نشست اظهار داشت: قوانین استاندارد در ۲۷ سال گذشته مورد بازنگری و اصلاح قرار نگرفته در حالی که با گسترش علم و فناوری امروز، نیازمند تغییر و اصلاح برخی قوانین در این حوزه هستیم.

مهدی بخشنده با اشاره به اینکه امروز دیگر مفهوم استاندارد اجباری یا تشویقی دیگر وجود ندارد، تصریح کرد: با توجه به ورود میلیاردی انواع کالاهای قاچاق به کشور، این حجم از کالا در واقع بخش اعظمی از تلاش ادارات کل استاندارد را نیز به هدر می‌دهد.

به گفته وی، متاسفانه یک تولیدکننده با سابقه با فرد تازه کاری که اقدام به صادرات و واردات کالا می‌کند از نظر اداره کل استاندارد برابر بوده در حالی که تولیدکنندگان در برابر ورود کالاهای قاچاق به کشور خلع سلاح می شوند.

در ادامه این مراسم، سه کشاورز قزوینی گواهی نشان حدمجاز آلاینده های محصولات کشاورزی را دریافت و از هفت مدیر کنترل کیفیت نمونه، ۸ واحد نمونه استاندارد، ۲ واحد شایسته و یک آزمایشگاه همکار تقدیر به عمل آمد.

واحدهای یاد شده براساس استمرار در کیفیت، نداشتن امتیاز منفی و داشتن خلاقیت و نوآوری در تولید انتخاب شدند.

حدود چهار هزار واحد تولیدی در سطح استان قزوین مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.