به گزارش خبرنگار ایرنا ، در این مراسم 10 واحد برتر، پنج آزمایشگاه همکار و 12نفر از مدیران کنترل کیفیت در استان مازندران توانستند به عنوان برتر و نمونه شناساسی و مورد تجلیل قرار بگیرند.
**مهر پروانه استاندارد بر بیش از یکهزار و 400کالای مازندران
مدیر کل استاندارد مازندران در این مراسم به فعالیت751واحد تولیدی و صنعتی دارای پروانه استاندارد در استان اشاره کرد و گفت: یکهزار و 416محصول تولیدی استان دارای نشان استاندارد هستند.
مسعود جوادی تصریح کرد: در حال حاضر 500استاندارد ملی در مازندران تدوین شده است که 46مورد آن در یک سال اخیر به نشان های استاندارد استان اضافه شده است.
وی با اشاره به اینکه سالانه بیش از یکهزارو 800مورد بازدید از بیش از 13هزار مراکز عرضه استان مازندران انجام می شود، گفت: پارسال 45هزار وسیله استان مورد سنجش قرار گرفت.
مدیرکل استاندارد مازندران با بیان اینکه نظارت بر اجرای استاندارد در 2 محور بازرسی و صدور گواهی قابل پیگیری است، افزود: براساس قانون بیش از یکهزار و 200قلم کالا و خدمات در کشور مشمول استاندارد اجباری است که در استان مازندران حدود 80 درصد این کالاها و خدمات دارای علامت استاندارد هستند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، همزمان با هفته استاندارد (21تا 27مهر ) نمایشگاهی از کالاهای استاندارد شده شرکت های تولیدی مازندران با موضوع 'استاندارد و حمایت از کالای ایرانی' نیز روز گذشته در ساری گشایش یافت.
این نمایشگاه در قالب 40 واحد تولیدی لوازم خانگی، صنعتی و صنایع کشاورزی با هدف معرفی موثر و شایسته توانمندی های کیفی تولیدی و خدماتی به مردم و توسعه آن در سطوح منطقه ای و بین المللی در محل نمایشگاهی نیاوران ساری واقع در کیلومتر هشت جاده ساری به قائمشهر به مدت سه روز دایر است.
14 اکتبر مصادف با 22 مهر روز جهانی استاندارد با شعار 'استانداردهای بین المللی و چهارمین انقلاب صنعتی' است و در کشورمان (21تا 27مهر ) به عنوان هفته استاندارد نامگذاری شده است.
6990/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.