به گزارش ایرنا، حسین میررجبی روز چهارشنبه در حاشیه نشست با فعالان امور اراضی لرستان در جمع خبرنگاران افزود: این طرح ها هم اکنون در حال رسیدگی است که به زودی نسبت به فسخ، استرداد و یا اعطای مهلت قانونی به آنها اقدام می شود.
وی اظهار کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون سه میلیون و 200 هزار هکتار زمین در قالب طرح های کشاورزی وغیر آن به متقاضیان واگذار شده است.
وی افزود: همواره بین رفع تصرف اراضی اختلاف وجود داشته است که باید با توجه به ماده 33 نسبت به نظارت بر این واگذاری ها و اجرای آنها اقدام شود.
میررجبی گفت: پس از انقلاب، کمیسیون های ماده واحده با حضور دستگاه قضایی نسبت به رسیدگی و تعیین تکلیف اراضی و اختلافات موجود اقدام می کنند.
وی افزود: هم اکنون نیر در قالب ماده 54 قانون رفع موانع تولید، کمیسیون های استان و شهرستان نسبت به پبگیری و تصمیم گیری این اختلاف ها اقدام می کنند و رای صادر شده به منظور تصحیح اسناد به ادارات ثبت اسناد و املاک ابلاغ می شود.
به گفته وی سالانه دستکم 2 دوره نظارت بر طرح ها به منظور رسیدگی و بررسی پیشرفت فیزیکی آنها انجام می شود که چنانچه پیشرفت ها مطلوب نباشند، در کمیسیون های نظارت استانی برای اراضی واگذار شده تصمیم گیری خواهد شد.
وی درخصوص برنامه واگذاری اراضی در سالجاری گفت: با توجه به شرایط اقلیمی کشور اصراری به واگذاری با افزایش مساحت وجود ندارد چراکه این مهم باید با توجه به توان اکولوژیکی مناطق انجام شود تا بتوان پشتیبانی لازم از استان ها را به نحو مطلوب انجام داد.
7269/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.