جواد خیراتی کارشناس بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی فسا روز دوشنبه خبرنگار ایرنا اظهار داشت:در بازدید شبانه معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی فسا از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی این شهرستان  ۲ واحد عرضه کننده غذای فست فود به علت نقض موازین بهداشتی به صورت موقت تعطیل شد ،  تعدادی قلیان نیز از سطح مراکز عرضه قلیان دراین شهرستان جمع آوری و برای متصدی متخلف اخطار بهداشتی صادر گردید.

خیراتی بیان کرد: در این بازرسی علاوه بر بررسی نحوه نگهداری ،تهیه و توزیع مواد غذایی به متصدیان و کارگران این مراکز، فراگیری آموزش‌های بهداشتی لازم توصیه شد و  متخلفین نیز به مراجع قانونی معرفی شدند. 

بر اساس قانون نظارت بر مراکز عرضه مواد خوراکی و آشامیدنی عرضه یا فروش جنسی به جای جنس دیگر ، مخلوط کردن مواد خارجی به جنس به منظور سوء استفاده ، ·عدم رعایت استاندارد یا فرمول ثبت شده در مواردی که تعیین فرمول و رعایت آن و همچنین تعیین استاندارد و رعایت آن الزامی باشد و  فروش و عرضه جنس فاسد و یا فروش و عرضه جنسی که موعد مصرف آن گذشته باشد خلاف مقررات است .

 همچنین تعیین استاندارد و رعایت آن برای این محصولات الزامی است و ·بکار بردن رنگ‌ها و اسانس‌ها و سایر مواد اضافی غیر مجاز در موارد خوردنی یا آشامیدنی و ساختن مواد تقلبی خوردنی و آشامیدنی ممنوع است.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است. 

۹۶۵۳ /۶۱۱۳
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.