مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین روز پنجشنبه در نشست با فرماندار آوج و سازمان‌های مردم نهاد این شهرستان افزود: یکی از اولویت‌های مهم در این شهرستان، اجرای طرح سفیران اجتماعی است که باید با محوریت سرمایه‌های اجتماعی به منظور توانمندسازی اقشار آسیب پذیر اجرایی شود.

مریم بیدخام با بیان اینکه آوج کمتر توسعه یافته است، اظهار داشت: رویکرد دولت توجه به مناطق کم‌تر توسعه یافته است و در این راستا باید از ظرفیت محلات بیشتر استفاده کرد.

وی در مورد طرح سفیران اجتماعی توضیح داد: در این طرح مسجد به عنوان هسته اجتماعی و محور فعالیت ها محسوب می‌شود و مخاطبان اصلی این طرح جوانان و نوجوانان هستند که ضمن آموزش مهارت‌های مختلف و صیانت از خانواده، توانمند شده و از خود محافظت خواهند کرد.

بیدخام تشریح کرد: با توجه به اینکه کار جمعی در زمینه مسائل فرهنگی و اجتماعی با پشتیبانی دستگاه‌های دولتی انجام می‌شود، در این طرح نیز به منظور تسهیل و تسریع در فرآیند اقدامات فرهنگی باید معتمدان و سرمایه‌های اجتماعی آوج شناسایی شده و تحت آموزش قرار گیرند.

این مسئول اجتماعی و فرهنگی به وجود ۲ سازمان مردم نهاد در شهرستان آوج اشاره کرد و گفت: این سازمان‌های مردم نهاد باید تلاش کنند تا از اقشار ضعیف و زنان سرپرست خانوار حمایت کرده و آنها را به سوی توانمندسازی پیش ببرند.

بیدخام خاطرنشان کرد: سال گذشته چهار طرح با هدف اشتغالزایی و حمایت از زنان سرپرست خانوار به منظور کاهش آسیب‌ها و مشارکت اجتماعی بیشتر محلات انجام شد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین یادآور شد: پیگیر تامین اعتبارات لازم به منظور تاسیس و راه اندازی دفتر و ازدواج و طلاق در شهرستان آوج هستیم که در این مهم باید سازمان های مردم نهاد حمایت کنند.

شهرستان آوج به مرکزیت شهری به همین نام در جنوب شرقی استان قزوین قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.