مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین سه شنبه شب در نشست ستاد ساماندهی کودکان کار و متکدیان شهر قزوین با تاکید بر ضرورت ورود جدی دستگاههای متولی برای ساماندهی کودکان کار و خیابانی، افزود: بر اساس آیین نامه ساماندهی کودکان خیابانی مصوب تیرماه ۸۴ هیات وزیران،با اینکه نشست‌های متعددی در سال های گذشته برای جمع آوری متکدیان و کودکان کار برگزار شده  اما مصوبات آن به‌ خوبی اجرایی نشده است.

مریم بیدخام با بیان اینکه یکی از آسیب‌های اجتماعی که اکنون رسیدگی به آن اولویت دارد کودکان کار و خیابان است،اظهار کرد: بهزیستی موظف است با همکاری شهرداری، مراکز خیریه، نیروی انتظامی و سازمان‌های مردم نهاد نسبت به جذب، پذیرش و توانمندسازی این کودکان اقدام کند.

وی با تاکید بر اینکه ساماندهی کودکان کار و متکدیان نیازمند هماهنگی و اقدام یکپارچه دستگاه‌های متولی است،اظهار داشت: ستاد ساماندهی تکلیف قانونی دارد با مشارکت همه دستگاه‌ها، نظارت و هماهنگی لازم در راستای ارائه خدمات به جامعه هدف را تسهیل نماید.

بیدخام با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی مسئول باید اهتمام ویژه‌ای برای برخورد با این آسیب‌های اجتماعی داشته باشند، گفت: لازم است با فرهنگ سازی مناسب برای شهروندان تفهیم کنیم که در برخورد با متکدیان و کودکان کار از کمک کردن به آنها خودداری کنند.

این مسئول با بیان اینکه ۱۴ دستگاه بر اساس قوانین بالا دستی وظیفه دارند در بحث ساماندهی کودکان خیابانی فعالیت کنند،گفت: الزام و تکلیفی که قانون گذار برای دستگاه ها تعیین کرده است باید در ساماندهی این کودکان  تاثیر گذار باشد.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین به وظایف شهرداری ها در ساماندهی کودکان کار و متکدیان پرداخت و یادآور شد: این نهادها مکلف هستند به استناد بند ۶ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها نسبت به تخصیص و تجهیز فضای فیزیکی مناسب برای این کودکان اقدام کند.

۹۹۲۵*۳۰۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.