این کارگران که تعداد آنها به ۴۰ تن می رسید ظهر امروز یکشنبه با حضور مقابل استانداری قزوین خواستار تحقق مطالبات صنفی خود شدند.

مرتضی مولاییان یکی از تجمع کنندگان به خبرنگار ایرنا گفت: معوقات دستمزد کارگران شرکت به ۲۶ ماه رسیده و بیشتر کارگران با مشکلات معیشتی و بیمه تامین اجتماعی روبرو هستند.

وی اضافه کرد: یکی از مطالبات اصلی کارگران کنتورسازی خارج شدن شرکت از مدیریت بخش خصوصی است و اگر نهادی دولتی باشد که بتواند از این کارخانه حمایت کند، قطعا بخش اعظم مشکلات ما برطرف خواهد شد.

مولاییان خاطرنشان کرد: با توجه به غیبت مدیرعامل شرکت و تعطیلی خط تولید این واحد تولیدی از ابتدای سال جاری باید مسئولان نسبت به حل مشکلات ما تعجیل کنند.

شرکت کنتورسازی تولید کننده کنتورهای برقی از کارخانجات قدیمی و با سابقه استان قزوین است که در شهرک صنعتی البرز قرار دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین در خصوص گردهمایی این کارگران در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: حق بیمه کارگران شرکت کنتورسازی تا پایان سال۹۷ پرداخت شده ولی این شرکت ۱۴۰ میلیارد ریال بدهی بابت حق بیمه تامین اجتماعی دارد.

مسعود بابایی افزود: عیدی و پاداش سال ۹۷ کارگران این شرکت باقی مانده و هنوز پرداخت نشده است.

وی اظهار داشت: حقوق و مزایای آبان، آذر، دی و بهمن ۹۷ و ۴۰ درصد از حقوق اسفند ۹۷ به کارگران پرداخت شده است ولی از فرودین امسال تاکنون تنها ۶ میلیون ریال از حقوق و مزایای کارگران این واحد تولیدی پرداخت شده است.

این مسئول با بیان اینکه مدیرعامل و رئیس هیات مدیره این شرکت در حبس به سر می برند و شرکت فعلا تعطیل است، یادآور شد: این واحد ۱۷۵ کارگر دارد که ۱۷۰ نفر از آنها دارای قرارداد موقت هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین با بیان اینکه تاکنون به پرونده مربوط به ۴۲ مورد شکایت کارگری مربوط به این واحد رسیدگی شده است، گفت: عدم وجود اولیه و مشکلات مدیریتی و به دلیل شکایت سهام داران از بورس و شکایت سازمان بورس از شرکت از جمله معضلات این واحد تولیدی به شمار می رود.


۹۹۲۵*۳۰۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.