جمعی از کارگران شرکت کنتورسازی شهرستان البرز با تجمع مقابل استانداری قزوین، پیگیری مطالبات و حقوق معوقه خود را خواستار شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، جمعی از کارگران شرکت کنتورسازی شهرستان البرز استان قزوین به دلیل عدم پرداخت حقوق و مطالبات خود از این شرکت در مقابل استانداری قزوین تجمع و خواستار پیگیری و رسیدگی مسئولان به معوقات مزدی و مشکلات شغلی خود شدند.

آبرو و حیثیتی برای من نمانده است

یکی از کارگران درحاشیه این تجمع در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: با مشکلات فراوانی روبرو هستم و در منزل آبرو و حیثیتی برایم نمانده است و درمانده شده‌ام.

وی که مستاجر است و صاحبخانه دو هفته به وی مهلت داده تا واحد مسکونی اش را تخلیه کند، افزود: 12 میلیون تومان قرض گرفته‌ام تا بتوانم خانه را تخلیه کنم؛ این در حالی است که صاحبخانه تهدید کرده اگر طی دو هفته خانه را تخلیه نکنم به ازای هر روز ماندن در خانه، 50 هزار تومان دریافت خواهد کرد.

این کارگر که 45 ساله است و 15 سال، سابقه کار در شرکت کنتورسازی را دارد، تصریح کرد: مادر بیماری دارم که آلزایمر دارد و خواهر مجرد که باید به این دو نفر رسیدگی کنم که با این وضعیت، نمی‌توان به آنها رسیدگی کنم و گرفتار شده‌ام.

سال 92 مدیرعامل به زندان رفت

یکی دیگر از کارگران که دل پُری از وضعیت نابسامان شرکت کنتورسازی دارد، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین بیان کرد: سال87 یا 88 که این شرکت به قیمت بسیار پایین به بخش خصوصی واگذار شد و کارگران مطالبات بسیاری داشتند.

وی افزود: به مروز زمان و کم کم همه چیز حتی بیمه و بیمه تکمیلی کارگران قطع شد و موضوع ورود شرکت به بورس مطرح شد و سهام شرکت از 800 تومان با سندسازی که موضوعش در دستگاه قضایی در دست پیگیری است، هر سهمی را به هشت هزار تومان رساندند.

این کارگر ادامه داد: از سال 92 با مشکل مواجه شدیم و مدیرعامل شرکت کنتورسازی به زندان رفت و کسی هم از داخل زندان نمی‌توانست با وی هماهنگی انجام دهد و کاری را به پیش ببرد.

وی اضافه کرد: اگر هم قرار بود به نفع کارگر اقدامی در شرکت صورت گیرد اجازه نمی‌دادند و نمی‌توانستند اقدامی انجام دهند.

پاداش و حقوق سال 95 را دریافت نکرده‌ایم

این کارگر خاطرنشان کرد: از سال 92، 24 ماه حقوق طلب داریم به این نحو که هر ماه 200 هزار تومان به کارگران می‌دادند و مابقی حقوق می‌ماند. حتی حقوق و پاداش سال 95 را هم دریافت نکرده‌ایم.

وی بیان کرد: به ارگان‌های مختلف استانداری و دادگستری قزوین و حتی مجلس در تهران مراجعه کرده‌ایم اما کسی به کار ما رسیدگی نمی‌کند.

این کارگر با بیان اینکه بیمه و حقوق نداریم، افزود: از شبکه سیمای استان قزوین بیان شد که سه ماه حقوق شرکت کنتورسازی پرداخت شده در حالی که خبر کذب است و حقوقی دریافت نکرده‌ایم.

کارگر شرکت کنتورسازی که 17 سال در این شرکت کار کرده و سختی کار دارد، ادامه داد: اگر سه سال دیگر در شرکت کار کنم، بازنشسته می‌شوم اما با مشکلی که پیش آمده معلوم نیست چه اتفاقی بیفتد.

این کارگر خاطرنشان کرد: قبل از عید امسال 50 هزار عدد کنتور در مدت یک ماه تولید کردیم و گفته شد که طلب‌ها پرداخت می‌شود اما هیچ خبری نشد.

کارگر کنتورسازی البرز بیان کرد: بعد از عید که به شرکت آمدیم، قرارداد منعقد نکردند و سپس 4 ماه قرارداد بستند؛ دو ماه فروردین و اردیبهشت قرارداد بستند بدون اینکه حقوقی پرداخت کنند و فقط می‌خواستند بیمه رد کنند.

وی افزود: از چهار ماه قرارداد 10روز بیشتر نمانده و مسئولی هم به وضعیت ما رسیدگی نمی‌کند، مانده‌ایم چه کاری انجام دهیم.

این کارگر ادامه داد: اگر کسی چهار سال باشد که 24 ماه حقوق طلب دارد و حقوق نگیرد فرسوده می‌شود. از سال 82 هر چه کار کردیم  و هر چه داشتیم فروخته‌ایم و صرف خوردن کرده‌ایم.

وی ادامه داد: اگر به منزل برویم عذاب است چرا که شرمنده همسر و فرزندانمان هستیم؛ از سویی هزینه‌های زندگی بسیار بالاست و قسط‌های بانک عقب افتاده و ضامن‌ها با مشکل مواجه شده‌اند.

وی افزود: با این همه مشکلات و دغدغه، مغزی نمی‌ماند که فرمان دهد تا بخواهیم فکری کنیم و تصمیم درستی بگیریم.

به گزارش ایلنا، در این تجمع که بیش از دو ساعت به طول انجامید مسئولی از استانداری در جمع کارگران حضور نیافت و فقط سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در جمع کارگران حضور یافت و سخنان کارگران را شنید و با تعدادی از کارگران، به داخل استانداری قزوین رفت تا مشکلات و مطالبات خود را مطرح کنند.

زرآبادی همچنین طی تماس تلفنی با بابایی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین، پیگیری و رسیدگی به مشکلات شرکت کنتورسازی را در اسرع وقت خواستار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.